Posts

Get To Know About Me #1

Hi, assalamualaikum to my readers who are basically..... only me who read my own post *tears*. It's okay, I am cool with it. Luls Today is 25th Ramadan 1437 (after maghrib) and alhamdulillah, my sahurs are doing great *not overslept yet, though* and my puasa are all good alhamdulillah. How's yours?  As usual, bila masuk bulan Ramadan yg suci ini memang rasa sekejap je eventhough sebulan kan. Sebulan tu rasa sekejap. Kalau dulu masa kecil, alahai baru 2 hari puasa da h excited nak raya. Lepastu ponteng. Haha! Semakin meningkat usia, saya boleh katakan most of us value Ramadan more than just celebrate Raya. Bila Ramadan nak habis, rasa berat sedikit. Raya pun raya, tapi rasa sayang sebab Ramadan dah habis and kita semua rasa tak sabar nak puasa di bulan Ramadan pada tahun hadapan. Kan? ;) Makanya, sama-sama kita menunaikan ibadah wajib dan sunat agar Ramadan kita sentiasa bermakna bagi setiap tahun. In shaa Allah. What's with the title up there, mate?...

Short Birthday Celebration

Image
[THIS IS MAJOR THROWBACK] Hi, assalamualaikum. How are you guys doing? Hope you all doing great, just like me. Ok nope, i’m sick...... sick of my attitudes. Sekarang musim exam, AND WHAT THE HELL AM I DOING RIGHT NOW? Lol. A lot of stories I want to share here back then, but I think I am a secretive person a bit because I kinda don’t want to share the details in my blog too soon :p Ok, let’s get to the point on why I update this post. Shall we? ;) Last year during my birthday *not really aa cuz we celebrated a bit late* , I went to Aeon Klebang with Walin a.k.a best buddy since ’08. We went there because it’s new and baru buka in September, I guess. This mall isn’t nothing to be expected, it just few shops are opened and working. No cinema *yet* , bowling *I think* , and some more. I actually hoping that Sephora is in there, but naahh~ eh tapi rasanya ada orang kata ada. Is it? Nothing much. We went to this balloons event where they created objects/outfits/designs...

Hidup dalam Kegagalan

Image
Assalamualaikum Hi. Dah masuk bulan 3/2016 kan. Pejam celik pejam celik, nak puasa dah tahun. Ceh~ padahal lambat lagi. Lepas final baru start puasa. Fikir pasal final, haihh.. dah 2nd year student dah aku ni. Kawan-kawan sekolah semua pakat nak masuk 3rd year, aku ni baru masuk 2nd year. Biasalah, special case =P So far, alhamdulillah hidup aku okay kat sini. Tiada idea nak share since saja nak update blog. Next post pun maybe tahun depan aku update. Haha! Rindu sebenarnya nak jadi diri aku yang dulu where I got so many ideas to update new post, editing etc since dulu aku selalu free and rasa excited nak update blog. Sekarang? Jarang nak ada masa free untuk betul-betul kerah otak nak buat satu post. Actually banyak juga benda yang aku nak share, tapi entah rasa macam ITS TOO RANDOM.  Next week ada 3 paper untuk mid term; straight each paper to Mon-Wed, kena submit assignment on Friday, ada interview on Sat. Belum masuk nak shoot vid and edit lagi. Banyak kerja la,...

Upgrade Buku

Image
[short note] Assalamualaikum. How are ya, people? It's 31st December 2015, the last day of this year, i shall say. Banyak perkara yang aku janjikan. Banyak perkara yang aku azam. Banyak cita-cita yang aku impikan. Banyak benda yang aku mahukan. Tapi aku sedar.. Perjalananku masih jauh. Perkara yang aku janjikan, harus aku tunaikan. Perkara yang aku berazam seperti tahun-tahun sudah, harus aku kotakan. Cita-cita yang aku impikan, akan aku usaha untuk gapai. Benda yang aku mahukan, semestinya aku cuba dapatkan. Namun, tak semua benda yang di dunia ini aku minta dari Allah SWT akan aku peroleh. I will and would always bear in my mind: masa belum tiba. Allah beri apa yang kita perlu, bukan kita mahu. Salam 2016.

Things Need To Be Done

Image
Pukul 6.01 petang. Okay, sempat ni. Amira meniti jam tangannya sambil melihat dua orang sahabatnya beratur di hujung cafeteria untuk membeli makanan Thai sedap tahap leleh. Biasalah UIA kan, bila dah lewat petang macam ni lah baru ramai sisters beli makanan. Banyak juga lah jenis-jenis makanan yang ada di Mahallah Asma’ ni. “Taraa.. Kway teow celup tiga rasa disertakan dengan ayam, siap!” sergah Mas selepas baru sahaja membeli makanan kegemaran hariannya. “Kau ni. Tak habis-habis dengan celup tiga rasa tu. Gila.” Mata Amira teliti melihat makanan apa pula yang dibeli oleh Suraya yang baru sahaja melabuhkan punggung di sebelahnya walaupun kata-katanya ditujukan bersahaja kepada Mas. “ Apa pandang-pandang? Teringin le tu,” seloroh Suraya sambil ketawa kecil. “Kalau line tak panjang, dah lama aku beli k. Sanggup betul lah korang nak beratur setengah jam semata nak makan masakan makcik Thai tu eh,” balas Amira sambil matanya memandang stall kecil Makcik Thai itu denga...

KLCC Water Fountain Show

Image
Assalamualaikum. Hi everyone. So this would be out of topic of the day because I supposedly to be prepared for my Communication presentation this evening. But, I need to calm myself since I gila nervous nak present nanti. Need to relax first, so I've decided to share something I've experienced at KLCC last month. So, I went to KLCC with my lovely girls; Anis and Syaira  as we want to jalan-jalan and rest since we have done our assignments (lah sangat). Agaklah kan I tak balik, so budak dua orang ni suka ajak jalan-jalan. Ikutkan je hehe. We went to KLCC at maghrib cuz cadangnya nak pergi Sephora je temankan Syaira beli make-up. It was fun. Really. Siapa yang tak tahu Sephora kat KLCC is the best place EVER for girls who love make up? Seriously though, there's a lot of make up brands from overload-expensive price to affordable price to buy. Of course la I am the person yang akan test lipsticks over and over again =P The photo might be crack, but the memories will rem...

Allah bless you, Adik Baby.

Image
Assalamualaikum, everyone. As in my last post about my new cat namely Baby, I am feeling very sad to say that she is gone. She died this afternoon on7th March 2015. Ya Allah.. Sedihnya tu tak boleh  nak cakap. Padahal baru semalam I main dengan dia eventhough she was sick. She got flu and few diseases more serious when she came Putrajaya. My sisters already brought her to klinik, took medicine and so on. It just last night, she became very weak and crying when we touch her. I was very sad and just act like it just a normal disease. But we decided to bring her to hospital, masuk ward semua today. Two of my sisters went to hospital near Petaling Jaya. Doctor said she's took weak, but no matter what, kitten is a living kitty and we need to save her. As to cucuk her for water drip............ shes not breathing.. ANYMORE.. so sudden.. I can't speak. I was at Putrajaya, at home with my other siblings and nephew. After we received the sad news about Baby, a moment silence with ...