3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Assalamualaikum, everybody!

So, saya ada banyak benda nak cerita. Tapi bila dah terlalu banyak, habis otak saya blank! Ampun.

Alhamdulillah, berkat kesabaran saya menganggur hampir 11bulan ni ada hikmah oleh-Nya. Bersyukur sangat! Alhamdulillah.

Semenjak saya failed bagi kemasukan ke mana-mana IPTA, neither 1st intake nor 2nd intake, saya still tak akan putus asa untuk masuk ke IPTA pilihan saya(even ada rasa down sedikit). Saya masih lagi berharap agar saya diterima untuk 3rd intake. Alhamdulillah, today one of my dream came true.

So, saya ada sedikit maklumat yang nak kongsikan berdasarkan apa yang saya lalui. Cewah.

3rd intake ni hanya ada pada beberapa institut sahaja. Setakat yang saya tahu ialah:
  1. Politeknik
  2. UiTM(Universiti Teknologi MARA)
  3. UIA/IIUM(Universiti Islam Antarabangsa)
  4. UTM(Universiti Teknologi Malaysia)



Politeknik -permohonan ke Politeknik bagi pengambilan untuk bulan Disember biasanya adalah yang paling terawal dia orang bagi apply. So, sesiapa yang masih frust dan tidak dapat mengawal nafsu untuk sambung belajar ke IPTA, inilah peluang anda!

Cara untuk apply? Mudah saja baq ang!

Rajin-rajin selalu lawat ke laman sosial poli http://www.politeknik.edu.my/portalbpp/index.asp dan check selalu dia orang punya intake! And a more good news is, korang boleh apply 3rd intake ni FOR FREE! Seriously dah macam promotion pula.

Biasanya bulan Ogos dah boleh apply. Anda cuma perlu masukkan nombor IC anda dan hanya boleh memilih dua sahaja bidang yang anda mahu. Lagi sekali saya ulang, DUA SAHAJA! So, choose wisely!

Result bila keluar? Rilek ah. Tak sampai sebulan pun. Korang kenalah alert selalu okay xoxo. Siapa yang rajin bertwitter tu, memang selalu alert ah sebab korang boleh search kat box search tu 'result poli 3rd intake' , 'result poli' ke. So korang akan jumpa conversation orang-orang yang sedang sembang tentang poli(insya Allah) and tahtah diaorang sembang macam

"eh awak dah check result poli 3rd intake? saya dapat siut!"
"Haaaa dah keluar ke? Bila?"
"Tengah hari tadi saya check. Awak check la!"
"Awak, saya dah check. Saya tak dapat la :("

Alaaa.. Shoooo sad :'( salam takziah. Don't worry! Itu baru 3rd intake politeknik fasa pertama. Ada fasa yang kedua, bhai!

Biasanya anda boleh apply fasa kedua sejurus lepas result fasa 1 3rd intake poli dah keluar. Anda boleh apply lagi sekali! Intake masih pada bulan yang sama!

Tapi kali ini, politeknik dah semakin nakal. For 2nd intake, dia orang minta insert nombor pin. Alahai kesiannya. Tapi kawan saya kata, guna nombor upu(nombor upu waktu korang apply upu dulu2) pun boleh. Kalau dah hilang, sila beli baru! Kali ini, fasa 2 bagi korang pilih 5 bidang. 5 woi! Lagi sekali saya pesan, CHOOSE WISELY!

Result dia pun lebih kurang sebulan juga lah. bagi sesiapa yang lulus fasa 1 atau fasa 2, korang still akan bertemu/berorientasi pada bulan Disember! Berbeza fasa, tapi still sama intake. Disember intake.




UiTM -Haaa.. UiTM ni memang korang kena rajin buka website dia. Dan pastikan korang check betul-betul, apa yang diaorang offer time tu. Pra-Diploma(sijil kot) dan Diploma adalah berbeza. Bagi lepasan SPM, korang boleh apply 3 je kot. Pra-Diploma, Diploma dan asasi kat UiTM tu. Waktu saya apply, tawaran itu dibuka pada bulan 8(Ogos ye adik-adik).

Nak apply boleh, dia orang bagi korang pilih course sampai 8 siut. Semuanya dalam UiTM sahaja. Memang agak teruja dan tak rasa takut-takut macam nak apply UPU dulu. Dulu takut rasa rugi tak apply UTM la, UM la, UPM la. But kali ini, jangan takut. Semua bidang yang ditawarkan, semuanya hanya di UiTM sahaja. Best kan? Sad news is, 3rd intake ni biasanya UiTM hanya tawarkan bidang yang tak penuh lagi la. Kalau contohnya TESL ke, Masscomm ke, Ukur bahan ke, semua tu penuh, maknanya korang tak boleh lah apply. Korang pilihlah yang lain. Jangan risau, course yang ditawarkan itu terlalu banyak! Selamat memilih!

Aik, jangan simpan purse anda! Kerana UiTM perlukan duit anda sebanyak MYR11 untuk dapatkan nombor pin di BSN berhampiran. Biasanya pekerja kat BSN tak alert tau. So kalau korang nak beli, isi borang tu, and pergi kat kaunter(tunggu turn ye) kata nak beli UiTM 3rd intake punya. Kalau dia kata tak ada, kata ada! Memang ada! So sila tegakkan pendirian anda.

Result dia tu.. Hmmm lama sangat sampai korang boleh rasa dah give up. Macam saya. Dah lah tarikh nak apply tu tak sampai sebulan, tapi kena tunggu almost for two months! Siksa jiwa raga tau tak?! Biasanya bulan 10 baru korang tahu result tu. Hujung bulan 10. Semoga dimurahkan rezeki!


UTM -Haaa ni saya rasa student SPM tak digalakkan apply, atau maybe tak boleh apply. Sebab waktu korang apply tu, dia akan tanya nama majikan korang. Korang ni dah kerja ke? Kalau setakat kerja kat shopping mall, batalkanlah niat tu. Tak kosser bos korang nak tampung biaya diploma korang.

Tak silap saya, siapa yang sudah bekerja lama(kerja tetap swasta/kerajaan), boleh apply. Tapi boleh je kalau korang taknak minta majikan bayarkan. Serius saya tak tahu sangat. Saya just apply haritu. Lepastu UTM minta wang pos/bank in MYR50 ke acc dia orang sebab nak proses. So, kthxbai.

Maaf tak dapat explain penuh tentang ambilan ke UTM ni.




UIA/IIUM -My fav part sudah sampai turn! Haaaaaaaaaaaaaaaaaaa siapa yang tak dapat UIA waktu 1st and 2nd intake tu, korang boleh apply for 3rd intake! Don't be sad if uve been rejected twice, coz for the 3rd time, korang boleh apply lagi. Tapi UIA ni lagi formal la berbanding tiga yang atas. UIA juga merupakan IPTA yang paling lama nak release intake ni. Eh UIA tawarkan asasi(foundation) je tau. No diploma.

Biasanya hujung bulan 8 dah boleh apply. Yang ni serius korang kena alert gila la. Kalau tak alert, memang melepas sebab expiry date dia pun lebih kurang sebulan je. Bagi penyediaan korang, saya share link yang korang boleh apply tu k. 

http://www2.iium.edu.my/cfs/news/notification-third-intake-20132014-cfsiium

[LATEST UPDATE 2015 NEW LINK: http://www.iium.edu.my/cfs/news/applicatio%E2%80%8Bn-3rd-intake-20142015-session-november-intake-cfsiium]

[OR YOU CAN SEARCH ON GOOGLE: CFS IIUM 3RD INTAKE _____(INSERT YEAR)]

Link ni korang kena download application form tu, and fill apa yang patut. Dia orang bagi korang buat 3pilihan je. Before that, click on the 2nd file(adobe). Kat situ dia orang ada explain prosedurnya. Baca elok-elok.

Alternatif untuk menghantar borang korang tu ada 4; via emel, via fax, via pos laju, or by hand terus. Bagi sesiapa yang struggle gila2, sila hantar dengan semua cara tu. Alamat pastikan betul. UIA Petaling Jaya ya, bukan ke UIA Gombak.

Pastikan ada salinan fotokopi IC anda, IC parents, surat beranak, keputusan SPM dan slip koko yang telah disahkan oleh mana-mana sekolah/ketua kampung etc. Ok?

Tak puas hati lagi? Korang waktu nak hantar surat tu, sertakanlah sekali dengan appeal letter sebagai tanda korang nak gila-gila masuk UIA tu. Appeal letter tu must be in formal letter. Cerita siapa diri anda, result anda, course yang anda mahu semua tu, explain everything. Kalau nak contoh appeal letter tu, insya Allah saya boleh kongsikan. Saya pun dapat copy daripada kaknina(blogger). Korang boleh scroll bawah komen tu, ada komen saya mintak copy jugak =P may Allah bless her always.

Result? Haaa lupa nak cakap. 3rd Intake ke UIA ni, korang masuk pun bulan 10 tau. Bukan bulan 11 or 12. Result keluar awal bulan 10 yakni selepas seminggu tarikh tutup permohonan 3rd intake. Sekejap je kan? Tapi, masih, penantian satu penyiksaan. 

Macam mana nak check? Korang akan dapat offer letter tu through emel dan call. UIA akan hantar emel kat korang, so please be alert. Offer tu valid for 4days je. Kalau korang tak accept letter tu, korang takkan dapat tawaran tu dah =( so please, be alert ye baby.

Emel tu akan suruh korang click on link yang dia bagi, insert your IC number, click on accept offer letter, and baru korang dapat tengok korang diterima belajar course apa. Tahniah okay!

Atau mungkin korang tak dapat nak check emel atas masalah tertentu, jangan risau. UIA sendiri akan call korang kata "Tahniah! Permohonan adik lulus!" weehuu. 

Kalau UIA call korang waktu korang mandi? Haaaa apa lagi. Call la balik! Tapi jangan call nombor yang sama kerana nombor tu memang korang tak dapat sebab orang UIA tu tengah gayut dengan kawan korang yang dapat UIA juga. So pastikan save nombor UIA di telefon bimbit anda ya. Ingat, nombor UIA PJ ye, bukan UIA Gombak. Tak tahu? Sila call nombor 1Malaysia tu dan mintak nombor UIA PJ. In 1minute, you dah ada number tu. Alhamdulillah.

Here's some tips for you, bebeh. Memang dah menjadi kebiasaan pada setiap tahun, UIA hanya bagi apply foundation of engineering, architecture, IT, and ada lagi satu saya lupa for 3rd intake. Jika korang nak apply course lain contohnya Human Science or Law, korang letak je k kat dalam borang tu as you guys punya 1st choice. Insya Allah borang korang akan dipertimbangkan. Beranikan diri, untuk cita-cita korang =)



Sebelum buat apa-apa, korang kena ada DUIT. Korang kena berdoa kepada Allah mohon diberkati, mohon diredhai permintaan kita, mohon petunjuk course mana yang korang nak apply tu sesuai ke tak. Bila dah doa, kenalah usaha. Usaha cane? follow prosedur yang saya explain kat atas ni. Usaha tangga kejayaan, bebeh. Usaha untuk mencapai cita-cita!

Dah usaha tu, jangan lupa untuk berdoa lagi. Kena Istiqomah. Mana boleh doa sekali je. Doa selalu, tunjuk kesungguhan kita depan Allah SWT. Insya Allah, Allah cair dengan muka comel kita waktu berdoa tu.

Bila dah sampai dateline, usaha dah korang buat,istiqomah berdoa, korang kena tawakal. Tawakal ni memang bagi kita tenang. Jangan gabra sana sini, rilek je. Fikir positif selalu. Sebelum check apa-apa, buatlah solat hajat selalu, berdoa minta hati ini redha dengan ketentuan Allah SWT. OK?

Saya doakan korang oldebes. Sentiasa ingat, semua yang berlaku ada hikmahnya. Rahsia Allah adalah paling sweet yang bakal Dia hadiahkan korang. Tak kisahlah bila-bila pun. Bahagianya, sukar untuk saya gambarkan~

Semoga hidup kita, cita-cita kita, niat kita, diberkati dan diredhai Allah SWT~
Amin~

[pictures: google.com]

PLEASE WATCH THIS VIDEO, OK? ;)

"Walaupun hati kita kadang-kadang rasa kosong, tapi ada je yang appreciate dan sayangkan kita..
... cuma kita je yang kena berusaha untuk mengisi kekosongan tu.."

2 cerita,
1 jiwa.



Comments

  1. Salam.saya dpt 3rd intake asasi uia kos irk..nk tnya kos tu susah x?kwn saya dpt 10a n msuk uia kos irk then skg xsampai 3 bln kat asasi irk dia keluar dr uia...so jd agak bimbang nk ambk kos tu..mohon pendapat..nk kna dftr 27 okt ni..n now smntara tggu u saya brada di form 6..pndapt kak saya patut terus f6 or uia? Thanks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam. Saya sebenarnya bukanlah student uia. Saya cuma sampaikan maklumat yg saya tahu saje.

      Saya pun bakal daftar ke uia 27/10 ni, dan sama course dengan awak. Kawan awak keluar tu kenapa ya? Ada masalah ke? Mungkin dia ada masalah privasi dia.

      Awak kena percaya dengan diri awak. Kemampuan awak dengan kemampuan orang adalah berbeza. Awak pilih irk ni berdasarkan minat atau, tak nak f6? Saya sarankan pilih berdasarkan minat. Kalau awak minat dengan apa yang awak belajar kat f6 sekarang ni, teruskan dengan f6. Tetapi kalau awak nak masuk uia dan belajar irk ni kerana minat dan ada cita2, awak masuklah. Apa2pun, awak kena solat istikharah bila dah buntu macam ni. I cant give u the exact opinion, but Allah will do.

      Delete
    2. oh.awak dpt kos irk jugak ye? saya ok ja f6 atau uia..saya xpa dgn f6 cuma bila dah dpt U ni rasa nak pergi la jugak..da jmpa kaunselor n cg2 dah..kwn saya xminat..awak nak mmg minat irk kan? saya sebenarnya f6 pun ambk aliran agama..bljr arab jugak..kalau xkeberatan boleh x bg alamt emel awak? bleh saya tny apa2 kt awak nanti..make friend maybe

      Delete
    3. sure. But pls not on this conversation cuz i might not reach u. awak buat conversation baru ya?

      Delete
  2. sorry sorry, saya tersilap. saya human science. ya Allah sorry sangat. okay follow with ur instinct ok. buat piihan yg terbaik okay! hehe kindly contact me: syaakiilaa95@yahoo.com

    ReplyDelete
  3. awak mmg nak human sc ea? mmg minat? saya minta english tp da penuh..so sad..dah buat persediaan apa dah? selalunya 3rd intake rmai x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah, sebab ada psychology hehe. Takpe, rezeki awak mungkin lebih kepada IKR.

      Belum buat apa-apa persediaan lagi. Study pun belum. Setakat yg saya tahu, setiap intake macam ramai sebab students matrik, diploma, f6 and penganggur(macam saya) ramai yang dapat 3rd intake.

      Delete
    2. Oh.Tapi masa isi tu xda pun kan kos eng n human sc kan? Ramai rupanya..rmai x kwn2 sek awak dlu yg dpt Uia? Ka ada someone you know at Uia?

      Delete
    3. ya memang tak ada. course yang ditawarkan pada masa itu adalah berdasarkan course yang masih lagi kosong/sedikit. Yang lain tu mungkin IIUM tak offer coz tak berapa nak penuh.

      Tak ada kawan pun dekat uia tu :( awak jadilah kawan saya.

      Delete
  4. Dah buat persediaan apa? dah ready ke? serius takut dgr ujian apt ept tu...kwn ada story yg asasi ni laju skit belajarnya..laju yg macamana tu ntahlah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. persediaan untuk exam, belum lagi :B nanti insya Allah sy study even sy taktahu nak study apa :O

      Takpe, kita belum pergi lgi. So sekarang ni kit berdoa kt Allah, agar hati kita kental dan tabah mengharungi zaman foundation :) ameen

      Delete
    2. Awak mst pndai kan..saya spm 2012 xdapt straight A pun..mst rmai yg pndai2 kt sna..inferior la

      Delete
    3. no as u expected, bebeh. i got not even half bilangan A and got 3D. Insya Allah kita boleh kentalkan hati dan tabahkan diri bila dah masuk sana nanti :) btw emel awak?

      Delete
    4. xpa klau mcmna pun kputusan saya nti i hope kita bleh jadi kwn di alam maya lagi..this is my email nurhadirah62@yahoo.com..awak punya kos english medium so mst snang skit kan..saya klau saya jadi daftar uia kos saya arabic medium..all the best

      Delete
  5. Btw ni saya copy format exam apt uia dr kwn saya yg amik kos ba kt sana

    >ba tu format dia nk mcm spm tp lg advance
    yg first dia suruh kita susun ayt
    pastu ada petikan yg kna baca,drpd petikan tu kita kna cari muradif dn mudhodat..
    soalan ketiga ada bhgian pemahaman
    2 petikan dia bg
    satu sng dn satu lg ssh..kita kna jwb sepuluh tiap 1 petikan tu
    pastu ada soalan nahu,objektif dn sbjektif
    lps tu ada soalan yg uji vocab kita,yg tu 2 bhgian objktif dn isi tmpt kosong
    last skli soalan krgn,krgn yg first berformat,yg kedua tu ada tjk diberikn dn kita kna bt ikut tjk tu
    mcm tu la format apt

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum. ok ok apa2hal sy contact emel awak la :)
      thanks coz share apa yg ada time exam apt tu nanti. mwehehe all the besst for us. ameen :)

      Delete
  6. I just read ur blog. Congratulation!

    Just small matter membantu orang.. waktu kita dalam susah, insyaAllah orang bantu kita semula. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, kak.nina :) thanks for your help before this. Hanya Allah yg dapat balas. Hehe.

      Akan saya titipkan kata2 kak.nina tu dalam kepala saya insya Allah. Syukran jiddan :)

      Delete
  7. Thank you sooo much for providing this useful information! May Allah bless you and your studies!

    ReplyDelete
    Replies
    1. u're welcome. masha Allah, thank u and may Allah swt bless all of u ;)

      Delete
  8. Can i have sample appeal letter plis araey_rossa @yahoo.com

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum kak. Saya lepasan spm 2013 dapat 5 A. Saya mohon uia. But tak dapat sebab english saya D. Saya mohon course AED. Saya memang minat dalam interior design.
    First intake tak dapat. Dah call org tu ckp mmng susah sbb english D.
    Sekarang tngah buat rayuan lagi. And sekarang pergi tusyen english.
    Kalau lah still tak dapat..agaknya second intake dapat tak? Saya prob english je. But sekarang alhamdulillah ok sikit. Saya memang minat nak uia ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam. ya Allah dik, sorry akak baru on blog trough web ni. ok nak lepas masuk uia ni mmg tgok result. sekiranya adik terlepas utk 2nd intake, akak sarankan adik jangan give up and try apply 3rd intake. insya Allah dapat ;) bab english, adik jangan risau. nanti insya Allah bila adik dah masuk cfs iium ni, u'll be provided english classes ikut level :D akak doakan yg terbaik :_

      Delete
  10. akak boleh tak email saya surat rayuan tu? Sbb saya rasa kak nina macam busy je.. Email dekat farah.nadia27@gmail.com. Saya nak apply AED dekat uia. :))

    ReplyDelete
  11. Salam kak, saya pun teringin nak masuk uia. First intake dapat uitm, tapi saya tolak. Second intake tak boleh sbb dah dapat uitm... So saya nak try mohon third intake ni....atau saya kena repeat balik spm.. Hmm
    Akak tolong lah saya, saya nak contoh surat rayuan tu please.
    Email saya, farah.nadia27@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. comelnya budak kecik ni hehe. boleh2, awak boleh apply 3rd intake ni. insya Allah, Dia akan tolong. Nanti akak cuba emelkan surat tu kat awak k ;)

      Delete
  12. akak, bole bg appeal letter kt saya x? ni emel saya asyraf_cukh@yahoo.com.. btw, akk dulu aliran ape ye mse spm ? terima kasih sudi mmbntu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. okay will try to share it a.s.a.p ;) akak aliran sains. kasih diterima dan all the best insya Allah :)

      Delete
  13. Akk . wani ada dapat politeknik metro jb . tpi wani tak nk . kputusan wani uke 6a 2b 1c . bole buat rayuan ni ? Nk jugak copy letter tu. Norzawanifc@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. lawanya result adik wani ye. Hehe ok insya Allah will try to share to all of u immediately. Tapi biasanya utk 1st dan 2nd intake ni tak 'pandang' surat rayuan. 3rd intake atau 4th intake mungkin berpotensi ;)

      Delete
  14. Assalamualaikum warahmatullah..just a nice info.. thank you. Dah dua kali apply Uia tpi masih blum ade rezeki :( hopefully the third one akan memberikan sinar bahagia.ameen.btw awak memang dpt human science time third intake ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam waramhmatullah. u're welcome. same la, dulu sy pun cuba apply 2x tapi ditolak. 3rd intake insya Allah peluang dan rezeki tu ada. Ya, sy dpt hs. Waktu nk apply tu memang uia recommend 5courses only(engine, AED, ICT dan lupa hehe), tapi still anyone can apply any courses yg ade kt cfs iium tu. nanti awak diberi 3ruangan utk pilih course ape yg awak nak ;)

      Delete
    2. Oooo..tpi time akak mohon tu akak ade choose yg uia recommend tu? Or semua yg akak mohon tu yg uia tak recommend? And ramai tak yg third intake? Huhu maaf bnyak tnye :)

      Delete
    3. Sy tak apply apa yg uia recommend as my 1st choice. 3rd intake ramai jugak la. Tapi ratus2 je hehe.

      Delete
  15. Assalamualaikum, saya berminat untuk mencuba rayuan bertulis ke uia, boleh akak tlong email kan kepada saya appeal letter akak dulu untuk rujukan?? Ni email saya : nurulazmi96@gmail.com BTW, thanks for the entri. Ia sangat berguna. May Allah bless you :)

    ReplyDelete
  16. akak saya berminat untuk buat surat rayuan..blh tak akak tlg email kan appeal letter akak kepada saya.Ni email saya suki_cheng77@yahoo.com/aimyHyo77@gmail,com

    ReplyDelete
  17. salam kak , yang third intake politeknik tu akak kata ada dua pilihan course kan? course apa tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poli ada banyak pilihan yg awak boleh apply. 3rd intake utk poli awak boleh apply 2kali. Awak kena alert dengan website poli.

      Delete
  18. Salam, saya berminat nak membuat surat rayuan boleh tak akak emailkan appeal letter kat saya? Ini alamat email saya Hidayaht.n@gmail.com

    ReplyDelete
  19. Thanks for the tips sis! But sis boleh tak emailkan sy appeal letter tuu? Nak sgt dpt tmpt di ipta, nak buat rayuan huhuhu. Ni email saya. nabilahhaniss@yahoo.com

    ReplyDelete
  20. Salam. Boleh tak sharekan saya appeal letter? Saya dah contact Kak Nina tpi dia belum reply. Harap akak dapat membantu.

    ReplyDelete
  21. Lupa letak email.


    mun0hani@gmail.com

    ReplyDelete
  22. Akak ..sy bminat nk buat srt ryuan.. Bleh x akak emailkn. Ni email sy anisnysa21@gmail.com.

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum kak :) , sy student matrikulasi , but i cant suit myself here ,kehancuran berlaku , kuiz selalu fail :( semua punca dr diri sendiri , i tak minat science pun sbnarnya , just follow kwn , nak tanya boleh ke sy mohon uia for 3rd intake ni ? mohon bantuan :) terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Insya Allah awak boleh apply uia for 3rd intake. UIA buka permohonan in every sem :)

      Delete
  24. salam..awak sy konfius laa awak punye 3rd intake ni utk ape eh..degree ke asasi?sy bru nak apply 3rd intake untuk asasi ni.procedure dy sama ke?tolong sgt2 contact sy please..sy ni pun bukan lepasan spm sbnrnye..dulu dpt je asasi uia tapi terpaksa lepaskan..so sad.. ='( kali ni saya betul2 nak tak kisahlah ape2 pun..thanks..boleh x saye nak contoh surat rayuan tu..emel saya nurshuhada_2911@yahoo.com..thanks ye.. =)

    ReplyDelete
  25. sy nk cuba mohon 3rd intake dari uia. Tapi sy tak tahu caranya mcm mana dan result sy ckup ckup makan. Boleh sy tgk surat rayuan tu tak? dan akak tolong ajar sy mohon boleh? harap sangat bantuan akak. tolong contact sy secepat mungkin wadhihah96@yahoo.com trima kasih :)

    ReplyDelete
  26. Akak sy pun ade apply tuk 3rd intake uia. Sy pun nk appeal letter tu bole x kak ? Emailkn kt sy Phusnaminani@yahoo.com. sy dh bnyk kali tryy.

    ReplyDelete
  27. Akak, sy nk appeal letter tuh bole x ? Sy pun nk apply uia 3rd intake nie. Thanks akak mmbntu. Sy mnghrp sngt dpt tuk kos encom nie.

    ReplyDelete
  28. Hai saya nk tanya
    Saya dpt second intake poli
    Surat dah diterima disana
    Adakah saya layak dapat
    Atau masih dipertimbangkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2nd intake dah lama masuk. Mungkin awak dapat 3rd intake pada bulan Disember,
      Maksud surat dah diterima itu, maksudnya awak dah hantar surat, ataupun awak yang dapat surat dari poli/atau check online?

      Sekiranya awak check online, awak boleh check status awak pada tarikh announcement result 3rd intake.

      Delete
  29. Assalamualaikum . Can i have a copy of appeal letter? Pleaseee (: email: nanaalias9331@gmail.com thankyou :D

    ReplyDelete
  30. Salam . Saya bekas pelajar matrikulasi . Utk degree kat uia ada lagi tak utk 3rd intake punyaa . sbb ipta 1st intake 2nd intake tak dpt :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy tak pasti tentang 3rd intake for degree. Maaf sangat. you may call pihak UIA about this matter. Sorry

      Delete
  31. Hai . Kalau uia apply utk degree ada ke utk 3rd intake ?

    ReplyDelete
  32. Assalamualaikum. Boleh tak send contoh surat permohonan ke uia 3 rd intake? Nahasaaid@gmail.con

    ReplyDelete
  33. Sis kalau yg third intake utk sambung degree mcm mana pulak .

    ReplyDelete
  34. Akak , tlg sent appeal letter kat saya utk uia . alif_syahmi96@yahoo.com

    ReplyDelete
  35. Salam! Please open ur email! I relly need ur help! i already mail u!

    ReplyDelete
  36. SALAM! PLEASE OPEN UR EMAIL! I JUZ MAIL U! I REALLY NEED UR HELP! PLEASE!

    ReplyDelete
  37. Salam alaik, boleh saya dapatkan copy surat tu? nurdinie.irdina@yahoo.com terima kasih :)

    ReplyDelete
  38. Salam alaik, boleh saya dapatkan copy surat tu? syakira.alhssn@gmail.com terima kasih :)

    ReplyDelete
  39. salam dear, i nak tanya permohonan asasi yg second intake punya macam mana eh nk memohonnya...? i tak nak third intake coz usually memang takde law..before this i mmg asasi law kat uitm but becoz of my muet cannot pursue my degree in law..dapat je but international business laa..so sad:(..do, i nk tanya permohonan tu dah bukak ke? cane nk apply? u email i okay dear..adilahzaini18@gmail.com..really appreciated..thanks..:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2nd intake to ipta ni usually ada when u'rent succeed to 1st intake. so upu will provide 2nd intake for appeal session called e-rayuan. surat menyurat tidak diterima. Hanya 3rd je boleh :) 2nd intake dibuka bila 1st intake punya result dah keluar.

      Delete
  40. Hi akak . nak jugak sample surat tu . nak prepare awal2 ni. ni emel awesome_squidward@yahoo.com . harap sgt akk baca.

    ReplyDelete
  41. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  42. Assalam akak.
    Mohon akak share appeal letter akak.
    Ni emel sy elleyzdila@gm

    ReplyDelete
  43. Assalam akak.
    Akak nak appeal letter akak.
    Ni emel sy elleyzdila@gmail.com
    Thanks akak

    ReplyDelete
  44. Akak, nak appeal letter akak.
    Ni emel sy elleyzdila@gmail.com
    Thanks kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. check your email, sister :) and im not sure which one is your email so i sent kat emel awak yang sy reply ni ya.

      Delete
  45. Salam kak, sya nak appeal letter tu juga. Ni email sya Alifnaj9@gmail.com
    terima kasih

    ReplyDelete
  46. Assalamualaikum akak boleh saya tahu masa akak isi online utk 2nd intake akak isi universiti pilihan semua uia ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Haah, akak apply je UIA semua hehe tapi masih tak dapat. Thats why akak apply for 3rd intake which akak masuk UIA hujung bulan 10 masa short sem.

      Delete
  47. Salam sis tlg sendkn appeal letter tu dkt nisanizam56@gmail.com ye.tq ��

    ReplyDelete
  48. Salam akak. Boleh mintak share jugak tak appeal letter tu kt saya? Ni email saya:
    nrlsyhla@yahoo.com
    Tq akak :)

    ReplyDelete
  49. may i ask u? rayuan tu kira intake 2 politeknik ke? biasanya rayuan keluar slps result poli keluar, rayuan tu kira intake ke 2 ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. rayuan could be in 2nd, 3rd or 4th intake. If rayuan tu valid until June, it means tu rayuan for 2nd intake. if rayuan tu untuk bulan 10 or 11, tu 3rd intake. hope this will help.

      Delete
  50. akak bleh email kan sy appeal letter x?ni sy pnya email : ummuhaniahmad1997@gmail.com
    tq akak :D

    ReplyDelete
  51. akak bleh x send appeal letter kat sy ni email sy:
    ummuhaniahmad1997@gmail.com
    tq so much akak

    ReplyDelete
  52. assalam,anak saya mohon uia bagi program asasi bahasa inggeris,tetapi malangnya tak dapat. anak saya berhasrat untuk buat rayuan,mohon emailkan contoh surat rayuan tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rayuan untuk 2nd intake boleh buat pada hari ini 15/5 melalui e-rayuan yang disediakan oleh UPU. Akak boleh suruh anak cuba buat rayuan di situ. Kalau akak nak contoh surat rayuan, sila tinggalkan emel. Terima kasih.

      Delete
  53. asslamualaikum kak, uia mmg boleh tkar course en? even for those yg dpt 2nd or 3rd intake? n tahun ni punya intake2 tu, masuk bulan bpe eh? klu akk tahu lah. huhuuu tq kak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Ya, UIA boleh tukar course selepas taaruf week. Seandainya gagal, boleh cuba apply tukar course time sem tu nak dekat habis. the date will be annouced. Usually 2nd intake UIA masuk selepas sahaja 1st intake masuk ke UIA after 2 weeks. If u know the date for 1st intake registration, then surely u'll know bila 2nd intake daftar.

      Delete
  54. Replies
    1. Wassalam. I reply to this too cuz im afraid u'll reply on above (atas sanaaa) question. Hew hew

      Delete
  55. sy nk jugak contoh surat , faizalsalim9700@gmail.com . Thanks banyak2 akak :)

    ReplyDelete
  56. Slm kak

    Boleh send kan x cth surat ryuan tu?

    jiha9trio@gmail.com

    ReplyDelete
  57. salam kak.. :-) boleh hantar appeal letter tu kat email saya x?
    nfz_lurve3@yahoo.com
    tq akak.. ^_^

    ReplyDelete
  58. assalam alayk akak..boleh tolong hantarkan appeal letter dkt e-mel sya? fiqah_nooraddin@yahoo.com
    i really appreciate ur help..

    ReplyDelete
  59. Akak, boleh tak share appeal letter? Thankss :) arinazreen21@gmail.com

    ReplyDelete
  60. salam..akak boleh share appeal letter? t5hanks. arinazreen21@gmail.com

    ReplyDelete
  61. salam..akak boleh share appeal letter? t5hanks. arinazreen21@gmail.com

    ReplyDelete
  62. salam..akak boleh share appeal letter? thanks. arinazreen21@gmail.com

    ReplyDelete
  63. kak , boleh hantar appeal letter tu kat email saya ??

    amirahb511@ymail.com

    ReplyDelete
  64. salam kak , boleh hantar contoh surat rayuan kat saya ?
    wantwothree38@gmail.com

    ReplyDelete
  65. salam kak , boleh emailkan contoh surat rayuan ?
    wantwothree38@gmail.com

    ReplyDelete
  66. assalamualaikum kak. saya nak jugak surat rayuan tu :)
    emel: annisazainali97@gmail.com
    terima kasih :D

    ReplyDelete
  67. assalammualaikum kak..akak boleh tak tolong send kan surat rayuan tu.. saya nak buat rayuan ke uia sbb 1st intake saya tak dapat mana2 pun. akak tolong send kan ke email saya fhatin.hidayahh@gmail.com ye kak.. trima kasih banyak2 atas pertolongan akak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Ok dah emel. Tq and all the best

      Delete
  68. Assalamualaikum. Akak dpt kos human science kan? Dulu masa spm akak aliran sains or sastera? Sbb saya nk apply untk hs tpi saya aliran sains so tak boleh la. So, mmg boleh ke nk tukar kos sbb saya mmg minat hs. Terima kasih. :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Akak dulu sains. Takpe, boleh je apply. Sama2 :)

      Delete
  69. Assalammualaikum. Saya pelajar diploma 1st sem uitm. Just nak tanya. Adakah saya boleh memohon untuk asasi di UIA 3rd intake 2015?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam. Ya, awak boleh apply walaupun awak masuk uni lain.

      Delete
  70. salam. awk boleh tlg emailkn surat rayuan tu dekat sy, my email wawa_mira94@yahoo.com. tq in advance !

    ReplyDelete
  71. Salam kak... saya nak surat rayuan tu kak.. boleh email saya syakilaghani97@gmail.com

    ReplyDelete
  72. Salam boleh email surat tu kak..syakilaghani97@gmail.com

    ReplyDelete
  73. Assalamualaikum.. Akak, boleh tak tolong send kan surat rayuan tu kepada saya.. Saya nak buat rayuan ke uia.. Tolong email kan najlaarapiee97@gmail.com .. Terima kasih atas pertolongan

    ReplyDelete
  74. assalammualaikum kak..akak boleh tak tolong send kan surat rayuan tu.. saya nak buat rayuan ke uia sbb saya tak dapat mana2 pun. akak tolong send kan ke email saya najlaarapiee97@gmail.com .. Terima atas pertolongan akak..

    ReplyDelete
  75. assalamualaikum. sy lepasan spm 2014. result saya 2A 3B 1C 3D dan pelajar sc stream. yang D tu sub sains. A tu sej and agama. C tu add math.

    masa isi upu, saya tak mnx uia. dan saya tak dpt upu. so saya isi rayuan upu. saya letaklah uia dan nak kos HS. malangnya, tak dpt jugak.

    jadi soalan saya:

    1. cemana nak mohon third intake? dan saya masih nak kos HS.
    2. bila boelh mohon?
    3. kalau kita masuk third intake, kita habis lambatlah?
    4. nanti kalau dah masuk, kita tak campur dgn intake yang lain lah? maksudnya nnti kelas kita, batch third intake. macam tu?
    5. ramai tak kos ni masa third intake?
    6. agak agak boleh dapat tak utk third intake?

    rasanya itu shj soalan saya. maaf banyak tanya. hehehe :)

    ni email saya kimlieya4@gmail.com
    atau blh wasep 0172914461

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Akak ada cerita kat post atas ni. Read it wisely.
      2. Refer to the link yg akak ada paste tu. And usually hujung bulan 8. Selalu rajin usha website IIUM k.
      4. Tak jugak. Time sem awak masuk tu awak dengan geng awak dan bila masuk sem kedua awak, awak ada campur2 gak.
      5. Tak ramai kalau nak banding dengan 1st and 2nd intake.
      6. Insya Allah, dipermudahkan. Doa2 la ye ;)

      Delete
    2. tertinggal satu.

      3. Tak jugak. Depends on your english and arab level.

      Delete
  76. btw, akak aliran sains dulu. so nak tahu jugak result akak dulu. hehe.

    ReplyDelete
  77. Salam sis. Saya lepasan spm dan rayuan upu saya ditolak. Saya nak buat rayuan lagi. Boleh sis sendkan contoh surat rayuan ke ipta? Nisamuzalan@gmail.com. Bantuan sis amat saya hargai. Tq :)

    ReplyDelete
  78. Salam sis. Saya lepasan spm dan rayuan upu saya ditolak. Saya nak buat rayuan lagi. Boleh sis sendkan contoh surat rayuan ke ipta? Nisamuzalan@gmail.com. Bantuan sis amat saya hargai. Tq :)

    ReplyDelete
  79. Salam sis. Saya lepasan spm dan rayuan upu saya ditolak. Saya nak buat rayuan lagi. Boleh sis sendkan contoh surat rayuan ke ipta? Nisamuzalan@gmail.com. Bantuan sis amat saya hargai. Tq :)

    ReplyDelete
  80. boleh saya dptkan email akak? :)

    ReplyDelete
  81. salam kak. saya aliran sains dan result spm saya tak berapa bagus. saya just dpt 4a and maths saya b+, ayah saya ckp bcs of maths tu saya tak dpt 1st & 2nd intake upu baru baru ni. saya ralat sgt sebab saya skrg ni tgh menganggur.. saya perlukan nasihat akak. maaf ganggu tapi boleh saya minta appeal letter akak? 😊😭 saya tunggu akak reply, thanks a lot 💕🌸

    ReplyDelete


  82. Sent from my iPhone

    salam kak. saya aliran sains dan result spm saya tak berapa bagus. saya just dpt 4a and maths saya b+, ayah saya ckp bcs of maths tu saya tak dpt 1st & 2nd intake upu baru baru ni. saya ralat sgt sebab saya skrg ni tgh menganggur.. saya perlukan nasihat akak. maaf ganggu tapi boleh saya minta appeal letter akak? adlamohd@yahoo.com 😊😭 saya tunggu akak reply, thanks a lot 💕🌸

    ReplyDelete
    Replies
    1. I think i have answered your question on email, is it? Haha all the best

      Delete
  83. Kak , bila third intake upu bagi 2015 ? :') hmm , first intake n second intake saya x dpt :'( result sya 5a jer .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Refer to website IIUM. Godek2 sikit. Usually hujung bulan 8. Hope this help. Refer to the link yg akak ada paste tu hah kat post akak ni.

      Delete
  84. Hi akak.. saya x dpt uitm sesi 1..upu dan rayuan upu ...mngkinkan sebab saya pilih kos yg lain dri aliran sains? Sbb saya ad tnya pihak uitm tntg pra dip... mereka kata sy hanya boleh apply tuk pra dip sains...pra dip perdagangan hnya untuk aliran sastera... jdi saya brcdng untk mohon 3rd intake... boleh ke saya pilih kos yg bkn sains sprti prniagaan,seni ke? Sy nak ambik kos sains x lepas sebab subjek sains saya lulus je ...harap dpt mmbantu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Booooooooooooooooooleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhh sangatt dik. Hihi. Akak pun aliran sains dulu but now im taking HS. all the best

      Delete
  85. Assalamualaikum.. Akak, boleh tak share appeal letter? Thankss :) najlaa97ala@gmail.com

    ReplyDelete
  86. salam..thanks dear. Info yang sgt membantu. my sis science stream just dpt 4A je & tak dapat mana2 offer.even buat rayuan pun. Harap2 ada la rezeki dia. Nak mintak tolong awak send contoh surat rayuan tu boleh.thanks a lot ye.

    nurazlika@ymail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sent it. Check your email. Tq.

      Delete
    2. x check lagi email..tapi excited dah! terima kasih sgt2.nak tanya 1 lagi..utk uia ni.selain hantar surat rayuan.apa lagi dokumen yg perlu sertakan sekali ye?

      Delete
    3. Nanti bila awak dah boleh apply application form (yg u download kat link i bagi kat atas), diorang akan list kan apa yg kena print.

      Delete
  87. salam. sy x dpt upu 1st and 2nd intake. jdi sy igt nk buat surat rayua utk ke politeknik. boleh ke?
    mohon pencerahan. tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh. Awak rajin2 usha dekat website poli tu. Dia ada offer. Start on lepas raya, rajin2 usha website tu k. Baca pasal politeknik yg akak ada share kan kat dalam post blog akak ni. Surat rayuan akak rasa tidak diperlukan since awak submit 3rd intake punya application ni ONLINE. So jangan risau k. Anything, just email me.

      Delete
  88. Assalamualaikum kak, boleh akak email kn saya surat rayuan tu x? Ini email saya: nurul_areena97@yahoo.com Saya teringin sngt sambung belajar di sana

    ReplyDelete
  89. nak tanya second intake poli kan ada 2 kali ke keluar result? first rayuan and yg kedua tu fasa 2. mcm tu ke? reply ASAP, thankssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2nd intake tu bulan June dan dah lepas. Kalau bulan 12 tarikh kemasukannya tu, it's called as 3rd intake; ada 2 fasa.
      1st phase; mmg Poli bukak new intake for those nak apply poli. bukan rayuan. apply for free.

      2nd phase; Poli bagi peluang utk buat rayuan masuk ke dalam 3rd intake. this time u have to buy ur own pin number. or kalau u ada simpan no.pin upu sebelum ni, then u can use it.

      hope this help.

      Delete
  90. Assalamualaikum. Akak, klau tukar kos (foundation) nnti kena tmbh 1 satu thun untk kos yg baru tu ke? Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Depends. Semua courses actually 1 year je. Yg buat 2 tahun or 1 tahun setengah ialah your level in english and arab.

      Seandaimya awak nak tukar course, dan english and arab awak dah exempted; maka awak buat course baru awak tu only 1 year.

      seandainya awak nak tukar course tapi masih tak exit english dan arab, so it depends bila awak boleh selesaikan course awak tu. maybe a year and half or could be to 2 years.

      Seeloknya, bagi lepas arab and english masa 1st sem lagi.
      Hope this help. Tq

      Delete
  91. As salam :) kindly asking you if you could send your sample letter regarding the application for 3rd intake. Thank you for your kindness. May Allah bless you :)

    ReplyDelete
  92. Btw here's my email nurshahiranoordin@gmail.com

    ReplyDelete
  93. Assalamualaikum akak, saya nak portal rasmi uitm boleh tk? Saya nk apply yg 3rd intake tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Portal rasmi u can search it on Google. Yg sy bg ni bekaitan dgn new intake. So, keep update, ok? http://online.uitm.edu.my/

      Delete
  94. Can you send me the appeal letter please to norazurashah@yahoo.com. Thank.you.

    ReplyDelete
  95. Salam hakak, third intake for this year bulan brape eh?saya dah send appeal letter lama dah. Pastu nk tanya utk kos ba and irk, masih dibuka ke utk third intake? Sb saya minat kos tu. 😭😭

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am not sure but usually hujung bulan or awal bulan 9, i guess? Utk confirmation, pls contact IIUM, ok?

      Course bar and irk memang available, jika ada kekosongan. Tapi insya Allah, mudah nak dapat course tu.

      Delete
  96. salam. boleh terangkan x psl intake poli? skrg ni dh intake ke brp? sye sdikit x fhm lah. tq:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terangkan macam mana ya? Haha sebab sy dah terangkan apa yg sy tahu dekat post ini. So kalau nak tanya, insya Allah sy boleh jawab.

      Setahu sy, intake yg pertama dan kedua telahpun selesai. So now you have to wait for 3rd intake. Rajin2 bukak website poli and check kalau2 diorang nak bukak intake baru. Start alert bulan 8 sampai bulan 10. Hope this help. Tq

      Delete
  97. Assalammualaikum. Saya pelajar diploma 1st sem uitm. Just nak tanya. Adakah saya masih boleh memohon untuk asasi di uitm walaupun sdg menjalani 1st sem diploma di uitm? Sbb saya tersalah pilih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Alamak.. itu i am not sure. It's better for you to ask pihak uni (admission and records) sendiri. Sorry, hope this help.

      Delete
    2. Bole hantar contoh surat rayuan x kat saya? flamingskater@gmail.com
      Terima kasih

      Delete
  98. salam. boleh emelkan appeal letter uia? amaliand97@gmail.com

    terima kasihhh :))

    ReplyDelete
  99. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  100. Assalam. Sy lepasan diploma mekatronik unimap. Bolehkah nk mohon uia melalui diploma?
    Ataupon, bolehkah sy nk mohon uia dgn result spm 2010? Result spm sy, 5a, 3b, 3c+(bio, addmath, bi)
    Sy dahulu sbenanya btol2 nk blaja kt uia, tp sy xdpt. Mgkin sbb msa isi upu dlu sy tersalah buat permohonan. Drpd 4 first choice tu sy ltak asasi sains fizikal uia, utm, upm, unimap. Akhirnya sy dpt unimap jgk. Wuu..sedih. Tp parents sy sruh teruskan blaja dulu di unimap sampai la dh abis skrg. Skrg sy dh dpt offer smbg degree in mechatronic kt unimap. Tp skrg sy rsa mcm mintak balik uia. Boleh ke sy nk apply uia for the 3rd intake? Bolehkah awk bantu sy atau bg apa2 cadangan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. OK, so sekarang ni awak berkelulusan diploma dalam jurusan mekatronik.
      Saranan sy, awak boleh cuba rezeki awak dgn apply upu untuk degree ke UIA terus. Tak perlu untuk mula ke bawah balik. Sebab awak sekarang ni berkelulusan diploma.

      Seandainya awak tetap nak mula dr bawah iaitu dengan asasi UIA, pun boleh tapi it takes time la.

      Apa2pun, cuba apply degree ke UIA dulu. Mana tahu rezeki awak di situ. Awak boleh cuba hubungi pihak UIA dan tanya pasal new intake ke UIA. Hope this help. Tq.

      Delete
  101. Akak, kalau poli 3rd intake, grad dia sama ke dengan budak 1st and 2nd intake?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu akak tak sure dik sebab awak kan lambat satu sem dengan diorang. so perhaps awak habis lambat satu sem. Sy tak pasti sistem poli macam mana kalau nak habiskan diploma awal tu macam mana. Tapi tak silap sy, jadual mereka dah ditetapkan. So akak rasa mungkin lewat satu sem nak grad. Wallahualam. Hope this help.

      Delete
    2. salam kak, if u dont mind please share me ur appeal letter to uia for 3rd intake :) this is my email > danomelly97@gmail.com <
      Jazakallah! :)

      Delete
  102. Salam kak, maaf menganggu :) saya minta jasa baik akak emel saya appeal letter uia for 3rd intake. This is my email > danomelly97@gmail.com <
    Jazakallah! :)

    ReplyDelete
  103. salam kak boleh ke klau skrg sye tgah study di unimas sarawak mntak uia sbb mmg upu mntak uia first choice . stil boleh mntak lagi ke . klau boleh mntak lagi boleh tak nak tgok apeal letter for uia ? please help me sgt desperate skrg ni .. email sye jieyjo1997@gmail.com

    ReplyDelete
  104. assalam kak...akak apply kemasukan untk third intake uiam dlm course human science dan dpt course tu....yg saya ingin tau adkh akak memenuhi syarat untk mntk course human science?...dan kalau x memenuhi syarat program tu blh mohon x??....kalau saya blh tau dulu akak dpt 4A dan selebihnya gred B ke???...mohon bantuan akak.tq :)

    ReplyDelete
  105. Aslmkm,akak boleh tlong send dkt sy appeal letter tu sbb sy nak try apply third intake for uia nanti.Harap akak boleh tlong sy.
    email:Shiningyeollie@gmail.com
    Terima kasih akak :)

    ReplyDelete
  106. salam akak. yg intake uitm bln 8 nnti. kene beli nom.pin baru ke??

    ReplyDelete
  107. Akak..meminta jasa baik akak utk emailkan appeal letter uia for 3rd intake kpd sy di ariffirfan84@gmail.com..semoga akak dimurahkan rezekih..amin

    ReplyDelete
  108. assalamualaikum, can you please send me the uia appeal letter for third intake? here's my email nurnamz@gmail.com thank you so much.. :)

    ReplyDelete
  109. Salam kak,saya minta jasa baik akak emel saya appeal letter uia utk 3rd intake. email saya >mohd_shafiq10@yahoo.com < Jazakallah

    ReplyDelete
  110. Salam kak, saya sdg belajar di kptm. Tak sampai sebulan lgi. Then saya nak mohon politeknik intake ogos/sep boleh ke?

    ReplyDelete
  111. Salam akak...blh x emailkan saya appeal letter utk Uia 3rd intake 2015 ni??email saya >luqmanhafizi@gmail.com

    ReplyDelete
  112. TO THOSE WHO WANTS THE LETTER, PLEASE MAKE A NEW COMMENT AND DO NOT COMMENT ON REPLIES ABOVE. TQ (this to ensure i can find your email easily, or else I tak sedar you comment. So sorry)

    :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Get To Know About Me #1

Lepasan SPM: IPTA Matrik Asasi Diploma STPM Sijil Kerja