Earthquake

Hi assalamualaikum :)

Apa khabar kalian? Moga kalian hidup dirahmati-Nya selalu insyaAllah.

Saya tak ada apa nak cakap, tapi ada benda yang tak penting nak taip =P
Saya dapat netbook Ahad lepas. Seramai 454pelajar sekolah saya dapat dan classmates saya rasa awesome gila. Hahaha! Ye ah, almost semua dapat expect yang dah dapat last year and those sibling mereka yang dapat. Memang kitaorang menjerit keseronokkan. Huahauhauahua.

Dan harini, korang tahu tak pasal earthquake di Bandar Acheh? Bila dah gempa bumi, air di laut mesti lah bergocak. Macam korang letak cawan berisi air di atas meja. Then, korang gerakkan meja tu. Mestilah air dalam cawan tu cukcakcukcak. Bumi tu seumpama meja, dan laut tu seumpama air dalam cawan. Kesan earthquake itu, amaran tsunami telah diberikan/diturunkan kepada 28buah negara. Salah satunya, Malaysia(especially di bahagian Utara dan KL). Lepastu, Somalia dan OZ turut terima amaran tsunami. Terbaru, Lautan Hindi yang sebellum ini tersenarai dalam 28buah negara, namun menerima keputusan baik apabila ditarik kembali amaran tersebut. Maknanya, insyaAllah lautan Hindi dalam keadaan baik-baik saja :) alhamdulillah.

Malaysia yang paling hampir dengan Bandar Acheh. Tadi saya tengok Berita kat Awani, pembaca berita hensem tu kata Aloq Setaq dapat rasa earthquake selama 3minit. Takutnyaa :( air tsunami tu lajunya 8.9km/h tau :( astaghfirullahal'azim... Ayuh kita doakan bersama agar umat Islam selamat di bawah lindungan-Nya..

Tidaklah bumi berguncang kecuali kerana ada maksiat2 yg dilakukan di atasnya. Bumi gementar kerana takut Allah melihatnya -Kaab bin Malik RA

Comments

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.