Makan bahan kimia!

Assalamualaikum. Tiba-tiba ada mood nak update blog. Ada topik kott..

Saya tak suka bila ada news feed or news kat mana-mana laman sesawang yang menunjukkan keburukkan sesuatu perkara yang dah menjadi amalan kita. Macam mana nak cakap eh.. Seperti yang kita sudah maklum, panadol merupan sejenis ubat di mana ianya selalu berada di samping orang yang mengalami kesakitan(rawak). Panadol amatlah berkesan. Orang pening makan ubat panadol, insyaAllah akan baik. Paracetamol, telur ayam, ayam, nasi, roti dsb (saya tekankan ke arah makanan)

Kalau berita itu elok, takpe. Ini tidak, lagi nak memburuk-burukkan lagi tentang sumber makanan itu. Saya tidak suka sebab benda itu ada kebaikannya bagi kita semua. Tapi, ada keburukkannya juga. Kalau asyik cakap pasal keburukkan, saya pun boleh bagi keburukkan makanan makanan yang kita makan. Semua benda yang kita makan, dah bercampur dengan bahan kimia. Badan kita ni dah 'sebati' dengan bahan kimia.

Tapi bila difikirkan balik, kenapa kita masih lagi mengamalkan pemakanan kita dengan bahan yang sama? Sebabnya kita tahu limitnya. Memanglah ada bahan kimia, tapi ianya telah dihadkan, dalam posisi yang stabil.

So, tak payah terkejut. Setiap makanan yang dijual, ada limit bahan kimia ;)

Semua benda bahaya tu jadi elok bila digunakan mengikut hukum syarak dan ada limitnya. So janganlah terkejut kalau ubat yang korang makan tu ada buruk baiknya. Dah nama pun benda. Mana ada sempurna.

Ark.. Ark.. Takde mood baliklah. Tu yang jadi pendek tu. Hahahaha

Comments

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.