Tuduh melulu

It was happened yesterday. 

Pagi tu kena hantar Intan pergi sekolah sebab mak abah dan kakmy pergi KL. Esok baru balik. 

Aku dah turun bawah, Intan still kat atas. Aku pula terlupa nak bawa turun lesen dengan IC. So aku suruhlah Intan bawa turun sebab aku nak pergi panaskan enjin dulu. So around 5minutes after then, Intan pun masuklah kereta dan aku terus bawa kereta. Then bila dah gerak sedikit, aku tanya dia bawa turun tak purse aku. So she said she forgot to bring my purse, even dia dah bawa turun.

Aku malas, lagipun bukan penting. Pagi kot, ada roadblock kemenda. 

So lepas balik dari hantar Intan, aku masuk rumah dan kemas sikit-sikit. Aku sangkut sweater and tudung kat bilik bawah dan naik atas. Sejam lepas tu, aku tidur la kejap. Tak sedar Adam kejut, dah suruh hantar dia pergi sekolah. Heh.

Ok la. Aku siap awal sebab nak ambil Intan pukul 2. Aku gerak half an hour earlier coz I went to BSN before I took Intan. 

Bila dah sampai rumah, baru terdetik nak cari purse sebab ada IC dengan lesen kan.. Aku tanyalah Intan where did she put my purse. Dia kata kat atas meja. Tapi malangnya, tiada sebarang kesan pun kat atas meja yang menunjukkan purse aku 'pernah' bertapa kat situ ;(

Agak marah juga lah sebab purse tu penting sebab esoknya aku nak pergi JPJ. Sampai hari ni kot tak jumpa. Aku marah gila kat Intan. Dia tu kalau bab barang, memang selalu lupa.

"Kat mana hang letak, Intan?"
"Intan letak kat atas meja lah. Hish.."
"Masalahnya, mana? Takde pun. Hang ni letak barang merata je."
"Mana Intan tau."
"Takde takde. Hang cari jugak. Age tak pergi JPJ sebab tak ada lesen dengan IC la. Cari! Esok age nak pergi JPJ jenoh,"

"Eee mana purse orang. Kakmy, hang tak nampak ke?"
"Tak. Intan tu letak mana?"
"Tah dia.."

Aku sampaikan kejut dia dari tidur petang untuk cari purse aku. Geram seh. Aku yang duk kalut cari, dia duk syiok tidur. Tsk.

So macam biasa. Bila barang dah hilang, kita kenalah berdoa kepada Allah agar barang yang hilang tu kita jumpa balik insya Allah.


"Bismillahirrahmanirrahim."

Aku start cari purse tu juga. Aku cuba la cari, sebab malas nak bertekak dengan Intan even aku baru lepas paksa dia cari. 

Dari bawah sofa, bawah meja komputer, dalam stor, di rak buku dan seterusnya dalam almari. Aku check kat sweater aku kot kot ada. 

Dan ya.......
Memang ada.


Maknanya waktu aku mengemas tu, I accidently put my purse in my sweater pocket. Yes yes yes. Intan time tu tengah mencari lagi. 



Aku time tu agak malu la juga sebab, aku sendiri yang lupa aku dah ambil purse tu. Spoil la! Facepalm gila time tu. 

"Ni hah.."

Intan malas melayan bila aku tunjuk purse tu. Kakmy tanya mana aku dapat, aku cakap kat dalam bilik. 

"Hang letak ke?"
"Tahlah."

"Eh intan tak masuk pun bilik tu pagi tu. Intan memang letak atas meja,"

Ok. Aku agak malu, tapi diorang still tak tahu aku yang letak. Adeh.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aku ni kalau barang hilang, suruh buat itu ini, bab ingat mengingat barang/benda, kalau dalam kepala aku cakap ya, memang ya.

Salah aku, aku terlupa, aku tak perasan, aku tak sedar.
Memang.

Aku suka confirmkan benda yang aku 'berimaginasi' aku dah siapkan. 

Tu problem aku.

Memang kita ni kalau dah confirm sangat, jangan terlalu confirm. Kena stabilkan in negative and positive side. Kena doubt sikit. Kena ada sikap toleransi, bertolak ansur, kena make sure betul-betul, kena double check, kena flash back. 

Aku dah berapa kali cakap benda tu kat diri aku. Tapi still juga. Tu problem aku ;(

Ok lepas ni aku tak buat lagi macam tu, insya Allah.
Huwaaa~



nota kaki: saya tak tahu nak cover malu ni macam mana nanti.

[pictures: Google]

Comments

  1. purse?bkn patutnya wallet ke?
    i'm confuse...huu.btw,kesian adik kau
    -student umt-

    ReplyDelete
  2. purse iz dompet. aku mana ada wallet :P
    tu la. aku pun kesian dengan adik aku -student menganggur-

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.