hi, meet your reality.


assalam. Tadi aku tuisyen kat tempat tuisyen aku, 4classes in 3hours and each class given 45minutes. First fizik, 2nd maths, 3rd bm and 4th is biology . time math , mr.paul check hw and some students didnt complete their hw . tipu sir pun ada , kata tak bawa or tak beli buku graph lagi . thats not my point to make this entry .

mr.paul kata , tak baik menipu . Tuhan nampak and he always keep saying "i believe in God . so do you guys . am i right ? " hehehe :p dia pandai berkatakata . aku suka dengar ceramah dia even dia chinese . bukan ceramah agama lah =.= tapi pasal future . dia buat kiteorang rasa semangat nak belajar . serious cakap lah wehh . heheh


BTW kau orang nak awet muda tak? Senan je. Jangan menipu :) senang kan? mr.Paul kata orang menipu ni tak ada "cahaya" kat muka. You can see it :O most good students muka diaorang 'bersri-seri' .Paham dokk? Janganlah kau orang nak mengeluh "napelah aku ni buruk sangat. haiihhh malang betul nasib aku kan?" . Hah tenginlah tu. Kau pergi depan cermin, kau tengok betul-betul muka kau. Sambils-ambil tu, kau cerminkan 'perangai' kau juga. Biar kau tengok sendiri. Fikir apa yang kau dah buat dengan hidup kau. Eh diri kita ni, muka badan ketinggian semua berdasarkan perangai kita tahu.

Bukti? ok. Time baby, muka kau hodoh tak? Hodoh? hah dasah penipu. Tipu lah woi. Semua baby suci dan comel lagi. Eh ada ke yang lahir tu terus ada jerawat? OMG OMG if ada, bagitahu aku. Aku nak delete entry ni :P HAHAHAHAHAHA . So, apa punca kauorang naik jerawat/bertukar sikit termasuk tak jaga muka kat muka kauorang? Boleh bagitahu? Attitude kauorang :) Tukarlah perangai buruk tu kepada yang lawo sikit derr. Jangan jadi pembohong pencuri and so on.

Tak susah. Tak susah. Memang susah if kau amalkan benda yang kau tipukan itu, tapi macam tak boleh nak ubah? Sebab benda yang bakalu kau ubah tu merupakan benda asal yang kau lakukan sebelum kau ubah ia menjadi perkara lain yang mendorong ke arah penipuan. Hah paham? HAHAHHAHAHA aku paham okay :P:P:P

Aku pun pernah tipu juga :) tapi tak seteruk mana pun. Aku memang takut nak tipu pasal benda yang membawa kesan besar. Betul. Aku rasa bersalah if aku buat benda yang suruh aku tipu ni HAHAHAHHAHA. If tak siap HW kan, aku senyum kambing je kat cikgu. Kat tuisyen? Aku siapkan kerja dulu, baru pergi tauu :P [even pagi sebelum pergi tuisyen tu aku buat :P HAHAHAHHAHA]

Sooooooooooooooooooooooooooooo, if nak muka lawa dan kembali kepada 'asal' , kau orang kenalah kembalikan juga 'perangai' kauorang yang asal tu :D okayy?

Comments

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.