Achievement is hard?

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarokatuh....
Ihihi.

Hi people. Lately, I frequently love to update my blog. Maybe sebab otak dah tepu dengan kind of freaky formula, facts, formula, facts, formula, facts double F is Fairy Fool. Pebenda la aku merepek.

People love word of FREEDOM. Yeahhh..

FREEEEEEEEEEEDOOOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMM it just only for a while, babies batch of '95. Do you know what will happen and what is the event in the chronicle 5th November 2012? Do you know what it is? Do you know? Do you? Yes of course you do..
..not know.

SPM will be held starting on that day until when when. Hahaha aku taktau pula sampai bila but usually total semua subject, almost a month. Plus, biology is the almost-last-paper heavenly ^^ arghh... Rilek..

Aku tercengang la jugak sampai aku tengok countdown kat sekolah aku, SPM lagi 204days left. Okay, member jalan gerak kantin. Aku tak tahan nafsu aku, aku tukar balik. It supposed to be 1bulan lebih. Okay dah tukar, baru sedap hati rasa tak ditipu dengan kesedapan hati yang diberi :') thanks.

Last day(11th September), paper Biology. Seriously aku tak ada mood nak hadap urat kaki binatang limpa ikan artery bagai. Paper 2 ada 2jam and half, aku buat sejam je. Then, pretend like ada bantal bucukk. Paper 1 ada 1jam sengah, aku buat stengah jam je. Lepas tu ambil bantal peluk lagi. Aku terjaga dari tidur sebab suara cikgu arif macam guna mic. Bapak terkejut nyah. Habis kebas kakitangan ku. Paper 3, chill. Setengah jam je aku buat.

K ni lah contoh budak pandai kalau people nak tahu laa.. (muka tahi). Sampaikan cikgu ingat aku tulis lirik lagu kat kertas soalan lagi. Heh.

Time ujian 1, cikgu mention depan kelas "ada seorang pelajar tu dia ada buat lirik lagu merepek. Siapa diaa ek.."

and I was like "Urghhh! Cikgu, perlu ke mention!!!" tapi tu dalam hati, sambil bergerak menundukkan kepala besarku.

"Haaaa SYAKILAA! Bak sini kertas kamu!" 

"Tidakkkk!!!"

Pehh malu aku cikgu sebut lirik aku tu. Okay boom. Aku tutup telinga, menyanyi lagu kpop. Felt like naked on that time.

People nak tahu, kelas aku memang rock in the house. Diorang belek buku RC macam baca sambil nak terkencing. Tak paham? Cuba try. Aik.. Cuba try? Cuba cuba, try try.

Exam RC senang je, boleh skor ah! Dapat paper tadi, Aku gelak sendirian. Gelak ada makna. "Pebenda ni??!!! Nape aku tengok diorang steady? Weiii pebenda ni???!!!"

Okay itu maksud gelak aku. Penat aku ingat name inventors. J L Baird, Otto Lithental bagai, ejaan pun failed. Gugliemo Marconi betul la. Satu pun tak keluar. I was like aku rasa ni bukan kertas RC, seriously. Rasa macam nak angkat tangan kata kat cikgu yang ni bukan kertas RC. Tapi konpem ah kena debik. Okay pendam dalam raga jiwaku..

So, aku rasa aku ni memang tak reti nak prepare for the examination la =( tak ada langsung ciri-ciri pelajar 10A. Sungguh. Sedihnyaa =(

Tapi, kini saya masih lagi dalam proses untuk belajar tiap-tiap malam bagi membuangkan sistem peranakkan labah-labah dalam otak saya, kemudian dengna selamba nya buat sawang. Panas betoi aa! Haha!

Ustazah kata, nak berjaya tu jangan lupa solat sunat hajat. Mari kita amalkan, students. Start dari sekarang, lagi afdal =') thank you ustazah.

Padahal baru nak terhegeh nak solat hajat. Waktu form4 tak ada pulak buat. Saddest.

So, pada semua orang, amalkan solat sunat hajat kerana ianya pemangkin hidup kita untuk meraih impian kita dengan izin Allah. Insya-Allah.

-----------------------------------------------------------------------------------------

*2 troops hit me out!!! :

1. Lipas depan mata, bubu bawak geng. Bangang ah. Lari cabut masuk bilik bawah. Kipas lampu biar terbuka.
2. Abah turun, "lampu tak tutup, kipas tak tutup.. Tak tidoq lagi?" ahhh. Caught in the middle.



Tak sengaja okay abah. Lipas bukan one of my bestfriend, so nak pujuk hati dia supaya sejuk kat ruang tamu and tak terlanggar bucu meja. So, the light and fan memang khas untuk lipas and bubu.

Lipas, good job. Kau buat aku tak ada mood dah. Nak hidup boleh, tapi tolong jangan lalu depan mata aku. Aku malas nak bazir saliva jerit. Untunglah nama kau, orang sering riuh, macam artis. "Oh my lipass!!!!!!!!!! Arghhhh!" like a sissy. Ehem.

*ada article yang error ke? Paham sendiri.

Comments

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.