Tolonglah aku.

Jangan layan  mood aku hari ini. 

Aku target 6A trial ni, and today dah dapat about 4subjects(half half). 
So, aku tak ada A lagi =)

Biologi paper 3 yang aku harap itu peluang aku untuk lulus, cikgu kata aku salah baca measuring cylinder =)

Mathematics banyak silly mistake. A lot. Much. Much. Damnly. Much.
Agama sipi-sipi =)
Sejarah tu tipis untuk ke arah A..

BI RC MM BM AG SEJ - tinggal lagi 2A yang aku target.


Okay...

Okay mari menangis. 

Mari!

Its not a regretation, but it just my mistake. My silly mistake. Maybe I'm too hope that I can achieve the A's this time, but just because of my silly mistake(s), I lost all. Sometimes, a belief that leads us will bring us toward failure. That's the fact I didn't realize during all this time. Aku over confident, ambik debik semua B.

Aku pegang dengan kata girlfriend aku, 

"biar menangis sekarang, jangan menangis masa tengok result SPM nanti
-Dele

Okay, nasihat ini sangat berbaloi dan menyedapkan hati aku. Thanks dele =')

Tadi masa cikgu Hazilina kata aku salah tentang measuring cylinder, aku nak nangis. And bila ada dapat fullmark, tak sangka dia nak sedapkan hati aku dengan kata "haaa ni fullmark dapat. Waaa bravo!" sambil tepuk tangan.
Aku taknak menangis. Sedih sangat actually. Paper 3 la aku paling confident, semuanya hancus just because aku salah measuring cylinder! 

Okay sabar.

What I wish just now, I hope that failure will not knock my trial result. I'm desperately wish it would not happen. Biar tak ada A, janji tak ada G. That's my hope.

And lagi satu, people nak tahu tak what is the most annoying moment?
I failed in my target(didn't got A), and friends keep asking me "Eh kau dapat berapa?"

Its cosy for me, thank you. *sarcasm*

Memang aku tengah gelak, sebab aku taknak tunjuk ke-frust-an aku. Aku seriously rimas dengan few friends tanya soalan tu. Sorry la, no offense ye korang. Harap memahami situasi aku ni. Aku tak bermaksud nak marah, tapi diri aku dikawal oleh nafsu amarahku sendiri. Aku tak suka soalan tu ditanya frequently.

So, kalau la korang korang nampak kawan korang gelak after dapat result tu ada 2 maksud ;
1. They pass.
2. They failed.

The better way is, tunggu result cikgu tampal kat papan kenyataan. Tu lagi aman. Aku jarang tanya markah kat member lain sebab aku taknak diaorang rasa down. Aku takut kalau perasaan marah dia orang tu, buat dia orang menyampah aku for a while. Sebabtu aku tak tanya.

Kepantangan aku bila people did that to me inversely. Aku tak salahkan friends, tapi aku salahkan diri aku yang masih lagi tak boleh kawal perasaan amarahku ni. Diaorang just tanya, aku dah buat muka-malas-nak-layan-k bye bagai. Aku tak suka dengan diri aku macam tu. 

Aku tak tahu macam mana nak elakkan daripada marah kawan yang tak bersalah itu. Maaf sangat-sangat. Apa yang aku harap sekarang ni, aku harap friends know my condition and please check suhu badan aku dulu. Aku betul-betul nak tunjukkan suhu badan aku kat korang. Garang pula.

Aku tak salahkan kawan-kawan, aku salahkan diri aku. Jangan sedih atau terasa ye. Cuma sekarang ni aku minta satu je. Satu je..

I'm violent in temper deep in my hati. Do understand me.

Waktu aku bad mood, aku tak boleh gelak.
Tapi waktu aku gelak, aku boleh bad mood.

Tolong faham aku. 
Tolong.

Comments

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.