Lapar masak membazir

"Adam, ang sembahyang dah?"
"Dah"
"Siapa nampak?"
"Allah nampak"
....... 

Baguslah adam ni hehehe aku yang kena pulak lepas tu ;pOhhh semalam layan cerita Cinderella's Stepsister sampai subuh. Then after solat, baru tidur. Bila ingat balik, dah lama aku tak solat awal macam tu :( semua asyik last minute wuwuwu astaghfirullahalazim..

Bangun tido, perut lapo. Masak? Teringat pulak kakyu suruh masak sayur bayam, and aku cakap je "kakyu, serius orang tak pandai masak." wuwuwu then kakyu bagitau kakmy -_- rasa marah, tapi lantoklah.


Then tengok peti ais, wow telur banyak ;p then, terbayang pulak kalo aku masak. Ehh dele pun skang aku tengok rajin masak. Baca je kat blog dia, dah macam master chef ;p tapi aku malas nak pergi kedai. Lepas asar baru aku try masak. Sebelum tu cari dulu resepi kat Google, tapi guna telur je hihi. Ada la, Telur masak sos tiram. Hmm pun boleh tahan. Semua bahan dah ada kat rumah ni.


So I started potong bawang bagai, goreng telur dulu. Bila dah tumis, ambil la sos tiram kat peti ais. And yes, rupanya dah habis -_- dulu masa aku tak guna, belambak je tau :( geram giler tadi. Then aku cakap takpe, try buat masak merah. Guna sos tomato and cili sikit. Yes, menjadi. Then aku tambah air secawan. Sekali jirus je, tup tup dah macam kuah sup -_- ok aku sedor time tu aku memang tak reti masak. Tak reti teliti hahaha! Then, aku duk diam sat. Nak teruskan, or masak baru, teruskan, masak baru, teruskan.. Ahhh masak baru ah!Buang semua.. Bazir :( tapi demi kepuasan adik-adik, aku masak baru. Ini aku main campak je -_- buatlah telur goreng masak kunyit. Aku pun dah malas nak rasa sebelum campur ngan telur. Aku warn dah, sedap tak sedap, makan sampai habis.


Tak sangka pulak time makan ada compliment :') terharu hahha! Mak pun cakap sedap.Lepasni nak masak banyak dishes lagi la, boleh jadi terer masak macam aina and dila. aina lagi terer, masak ayam masak merah, kuah laksa, masak lemak cili api, banyak lagi la! Aku terkejut benau ngan kehebatan dia yang dah terer masak laksa tanpa memerlukan bantuan sesiapa di dapur, neither her mom! Hahaha. Dele pun terrerrr.. Uuuu~ Ina? Dia pun blh tahan, selalu jugak dengar dia selalu pergi beli barang dapur. Hahah such a responsible daughter :P walin hmmmmmmmmm.. bai. hahha :p


Next time aku harap aku takde bazir dah. Kena recheck semua barang kat dapur before masak, then nak masukkan bahan kena slow slow, takboleh hentam saja. Okay dah paham. Lepas ni nak masak ape la pulak.. ;p

Comments

  1. haha . perlu ke hang "bai" kat walin ? dia rajen woah !! xD

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.