Motif bicara benci?

Facebook, twitter and stupid things; make me feel better.

Walaupun aku gelarkan laman-laman SOsial itu setupid, tapi aku rasa orang pandai elok je bersosial.
Kan?




Jangan tanya kenapa aku pilih pertengahan bulan April sebagai permulaan hidup aku. Jangan. Sebab jujurnya tiada siapa yang dapat mengerti apa yang aku maksudkan. Aku hilang itu tidak mungkin sebab nyata aku masih bernafas dan masih aktif menggerakkan jari-jemari aku ini untuk menaip.

Habis tu; aku apa?






Aku harap sangatlah, tiada siapa yang cuba bicara tentang aku kala aku tiada. Jangan bahaskan anasir aku. Kalau rasa aib aku terlalu banyak, luahkan sendiri... terhadap Allah. Tiada kata "bukan nak mengata, cuma..". Itu ayat aku dulu, dan aku menyesal. Maka, bila lagi sekeliling mahu menyesal?

Aku tak suka orang kata belakang aku. Aku tak suka. 


Kalau rasa dah nak mengata aku, maknanya aku pernah mengata dia.. Mungkin.
So nak dianggap fair-and-square tak?


Aku malas.
Ya, aku malas nak ambil hal dengan kisah durjana yang tidak perlu. Segalanya perlu disampahkan. Tolong berhenti fikirkan tentang aib orang lain, cuba berdoa tentang kebaikan. Minta Allah jadikan orang yang dibenci menjadi baik dan tak buat perangai. Kalau dah benci permanently, sila kunci mulut.


Aku tak tahu kenapa aku dahagakan untuk persoalkan hal ini dari hari-hari yang lepas. Aku nak bagitahu, aku punya instinct. Firasat aku kuat, cukup kuat. Aku dapat bau semua...

Ini semua aku taip berdasarkan firasat aku je. AKU JE. Tiada benda lain yang aku stalk. 
Sebabnya, firasat aku cukup kuat.


Aku boleh bau; bila orang tak suka dengan aku.
;tak suka cara aku.
;freshly talking pasal aku.
;tak biasa dengan aku.
;nak kelentong aku.

Aku dapat bau semua tu. Aku rasa macam 'kau dah tak boleh nak hide semua sebab aku dapat rasa' bila orang depan aku virtually or zahir depan mata tengah act something. Serius aku bicara.

Tapi aku senyap. pura-pura tidak tahu apa. Bagi menolak perkara yang mengundang perasaan kekok. Aku tak suka buat orang segan dengan aku. Aku tak suka buat orang awkward dengan aku. 

Aku lebih suka kalau aku menangkan orang, biarkan mereka seronok. Aku lebih selesa sebab firasat aku selalu bersuara; 'kau pun lega kan kalau benda yang kau nak terjadi, akan terjadi?'

Aku pilih.


Jangan salahertikan maksud aku tentang istilah firasat aku.
Bukan, aku tiada niat nak cakap apa cumanya ini yang aku rasa. Aku lontarkan apa yang aku rasa. Oleh itu; jangan ambil kisah hal aku, jangan bicara tentang aku.



Apa lagi ya aku mahu cakap?


Sekarang ni aku sedang bina badan aku macam form2 dulu... tanpa niat. Dan sungguh, I refuse to meet Wan sebab nanti dialah orang pertama yang kecoh, paling bising, paling excited; dengan aku. Asal jumpa je, gemok. Asal jumpa je, kurus. Asal jumpa je, putih. Asal jumpa je, hitam. Asal jumpa je, mengelupas. You're the most bain, Wan. I'm feeling insecure if I meet you. Aku harap kau tough la kat PLKN tu even mustahil.


Aku pun berdekah juga tengok. Tapi betul la, aku makin 'comel'.


Pulak dah tiba nak cakap pasal Wan kan.. Dia ni kawan aku, kira close boyfriend aku la besides other Gersang gang. Aku kalau deep down ke hape ke, aku contact dia la. Dia suka menggatal dengan every girl yang dia kenal. So aku pun dah kebal dengan ayat gatal-gatal dia. Tak terasa nak menggatal. Kahkah.

Tapi bila aku serius, dia bagilah nasihat. Dan kemudian aku geli rasa nak cakap "seriously, kau ke ni Wan?". Ketawa jugalah aku bersendiri.





EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.
EH.














KITA BICARA TENTANG APA SEBENARNYA?


Kembali pada topik atas; berdoa pada Gaza dan Islam.


Fi Amanillah.
May peace be upon to you, people.

Comments

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.