October 2011

As-salam. Yeahhh, good morning to October. My favourite month ever!

Why? Eheeeee~

Becauseeeee my birthday was on October. Ahhaaaa~ 13th October :) Cheers for that. And surely I can't stop waiting for that day :P hahahhaha *exam =="

Let me tell you about my 1st October day. Cool or not. It's up to my fingers :P

Tadi balik tuisyen. Tuisyen best tiap hari. Mr.Paul punya nasihat adalah part yang paling saya suka. Buat syaa teringin nak belajar. Tapi bila balik, tak insaf juga. hhahhahaha

Back to business

Time tengah tunggu bus tu, saya pegang handphone and purse comel saya. Tunggu lah dengan few students yang lain. Tunggu punya tunggu, baru bus datang. Alhamdulillah :)

Apa lagi?! Naik ahh bus hahahahhaa.

Seriously not too crowded tapi semua tempat duduk full. Saya duduk kat belakang , tapi bukan belakang sekali lah. Maybe Fourth last kot, and duduk sebelah india. Perempuan ok :P hahaha

Time ada orang turun, saya pindah kedepan agar saya boleh duduk sorang sorang. Aman dunia~ :D hhehee. Tadi kat sebelah saya ada lelaki duduk sebelah saya. Yang belah kanan punya. Nampak baik. Hahahah

OK OK what everr.

Time dah sampai ke destinasi menuju balik ke rumah, semua orang turun. Saya sebelum turun, as usual keluarkan purse lah. Then, saya keluarkanlah...

GUESS WHAT?!!!??!!
WHATTTTT??!!!!!!!!
YESSSSSSSSSSSSSSS.

MY PURSE HAD LOST.
OKBYE.
T.T

Saya taktahu how come boleh disappear macam tu je. Saya ada pegang masa duduk sebelah india tu and saya tak tuduh dia mencuri cause aura mencuri kat muka dia saya tak nampak. Lagipun, dia turun kat tempat lain. Means, dia turun dululah. Saya punya tempat ialah destinasi terakhir. Bus stop berehat jap.

Nak kata jatuh? Yes, memang jatuh. Perhaps time saya nak pindah ke depan tu. Lelaki kat sebelah saya tu sure nampak punya kalau purse saya jatuh or maybe time dia nak turun bus(dia pun turun awal juga), dia akan nampak purse saya.

TAPI KENAPA DIA TAK BAGI KAT SAYA? OR TANYA SIAPA PUNYA PURSE? KENAPA? KENAPA???!!!!!!

saya pun tak tahu.

Yes, dia pun tak ada aura mencuri. Earphone di telinga, muka sombong, beg sekolah. Students. Maybe form 3 or 5. Dia chubby sikitt, putih. PAPE JELAHHH KANN.

Saya tak faham kenapa perlu jadi sombong bila jumpa orang yang tidak dikenali. Dia boleh je bagi kat saya. Yelahh, keep keeping your sombong tu okayy. Memang best. Muka macam nak jeling orang jeeee.

Time nak bayar tu, saya je tak turun lagi. Tertunduk-tunduk cari purse. Thank goodness the driver was Melayu's pakcik. Siap bawa isteri ngan baby lagii :)

Syukur Alhamdulillah, mereka baik-baik orangnya.

Diaorang kata orang curi lah tu. Saya macam nak menangis je. Tapi, cover macho punya pasal. Terus tak jadi. The end.

Balik rumah, cerita kat mak. Mak terkejut gila. Mata terbeliak gituu :P hihihihihi. Mak kata, dah lah bulan ni nak pergi Sarawak. Mati eden takdok IC.

Call abah, abah meme marah gilaa wa cakap sama lu baiiii. Hehehhehe

Nanti hari Isnin, mak suruh ambil salinan IC kat sekolah. Mak nak minta, tak tahu tak tahu. Saya tak tahu.

Maybe this Monday i'll renew my IC. Hmm bit sad because my face in F1 had disappear just like pffft je wehhh. Siapa yang tak sedih? Walaupun hodoh, saya tetap sayang baby IC saya. Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ok OK.

Moral of the story above - Keep your purse safety. Either in your pocket or bag and sooooooo on. I seriously.


as-salam

Comments

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.