Remaja Lelaki vs Remaja Perempuan

As-salam.

How are you today? I hope you not fine because... I don't know :P I'm kinda of boring today. So, I want to make a topic which is not too attractive for reader(s) who is accidently terrrr-buka my blog :P Huahuahua.

My topic for today is ; *read at my title* hahhha

Kenapa? Kenapa? Kenapa ramai perempuan selalu cakap lelaki comel bila lelaki buat sesuatu yang perempuan juga melakukan sesuatu yang sama seperti lelaki lakukan? Kenapa? Kenapa?

"Could you please don't distort this situation? Pfffftt~~~"

Tak paham ke? Hahaha saya pun kurang paham :P Hehehehhee. Ok, benda ni sering terjadi dalam dunia zaman sekarang. Tak kiralah kat mana-mana pun. Tapi, perkara ni "familiar" kat Malaysia.

"Eh eh comelnya laki tu. Dia pegang tangan adik kecil dia! Comel gila!"

"Comelkan laki tu. Dia beli telur sepapan, tapi pakai baju comel and seluar jeans pendek naik scooter"

"Laki makan ais krim?! COMELNYAAAAA"

"weh tengok gambar dia ni. Comelkan bila dia buat muka macam tu? Aku suka dia lahhh"

"Sweetkan Amir tu. Dia bagi hadiah kat girlfriend dia. Comelnya. Teringinnya nak ada pakwe macam dia.."

BLA BLA BLA BLA

Saya juga tak dapat menafikan DULU saya macam tu. Hebat juga lelaki ni, dapat menarik perhatian perempuan, atau dipendekkan lagi as remaja. Ramai perempuan meanggap lelaki comel bila buat something perkara yang sangat familiar dengan kelakuan masyarakat.

Kenapa perlu gelarkan ia comel?

Habis, kalau perempuan buat?

"gediknya"
"Entah, aku tengok biasa je"
"Elehhh. Gedik gila perempuan ni. Bajet comel je dalam gambar"
"Hadiah? Biasa je aku tengok."

"Kau boleh stop buat dialog sendiri tak, Syakila?"

Kbai

Saya pun hairanlah.

Ok, statement ni bukan saya nak sakitkan hati sesiapa. Cuma, saya fikir macam tidak adil lah kelakuan kita terhadap individu yang tidak bersalah pun dengan kita.

Kita tak boleh nak melabel seseorang dengan perlakuannya atau dari segi luarannya. *ada perbezaan ke?*. Bak kata pepatah,

Don't judge a book by its cover.

Nak dengan lebih terang maksudnya,

Don't judge a person by his/her appearance.

Siapa kita hendak melabel seseorang itu gedik, jahat, gatal, womanizer, pisau cukur etc kalau tak 'kaji' betul-betul attitude mereka? Tuhan kah kita? Tidak bukan?

Jadi, seeloknya kita haruslah berfikiran dengan lebih positif apabila kita nampak seseorang yang agak 'mencurigakan' anda. Mungkin ada 'something' yang anda semua tak tahu berkaitan dengan dia. Who knows..

Kembali kepada topik.

Kita haruslah bertindak adil dengan diri kita sendiri. Be fair and square. Kalau lelaki itu comel bila dia melakukan sesuatu, kita juga harus adil mengatakan perempuan juga comel bila melakukan sesuatu.

Nampak macam ridiculous je kan? Tapi inilah hakikatnya untuk kita bertindak adil dengan mental kita.

Saya buka siapa-siapa nak kritik orang. Everybody's not perfect.

Pikiaq sendiri lahhh. Apa yang aku merepek pun aku taktau.

As-salam.

Comments

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.