Macam mana aku nak berjaya?

Aku seorang yang malas buat homeworks. Ada buku karangan bm and matematik yang tak pernah dihantar. Akibatnya mendapat keputusan ; bm A-, maths B. Ambikk. Belum lagi buku kimia, biologi, sejarah, addmaths, reka cipta dan sebagainya. Ya, saya memang pelajar yang malas. Saya paling lemah dalam 3subjek ; kimia, boilogi dan sejarah. Ehh biologi. Malas nak padam. Ketiga-tiga subjek kalau diperhatikan, cecece diperhatikan. Kalau diperhatikan, kena banyak membaca, ingat, atau erti kata lain, kena struggle gila for this 3 subjects. Tapi saya ka n malas seperti yang kalian tahu. So, baca selak-selak jelah. Maaf =(

Mak saya galakkan saya ambil course engineering. Electrical engineering. Urhhhh tak kuasa I. Hahaha joking. Alahh chill lah. Engineering kan banyak babies. Saya akan ambil engineering yang lainpunya. Maybe pasal makanan. Alahh tapi kena mahir kimia lah pulakk. Lain lain. Pilot boleh? Hahaha gedik, itu untuk lelaki =) Tapi insya-Allah saya akan ambil course engineering. Kalau tak ada rezeki, saya akan ambil course yang ada kaitan dengan calculation. I love maths(even math hancur).

Final exam, saya ada gagal. Saya tak ada pun malu nak sebut, sebab ni blog saya. Lagipun kalau ada orang pandang negatif pun, saya akan cuba asah diri saya untuk mahir dalam subjek yang saya lemah.

B.Melayu - 78% A-
B.Inggeris - 72% B+
Matematik Moden - 69% B
Matematik Tambahan - 47% D
Agama Islam - 68% B (teruk agama aku)
Sejarah - tak dapat lagi
Biologi - tak dapat lagi, gagal maybe.
Reka cipta - 82% A
Fizik - 50% C (macam ni nak jadi pilot?)
Kimia - 24% G (maaf..)

Obviously teruk. Konklusinya, saya harus usaha lebih. Saya nak jadi top10 kat dalam kelas! That's my dream dari awal tahun =( Yelahh, budak kelas saya ramai yang pandai, saya pulak muka tak layak dapat top10. Memang ah susah. Takpe, 'usaha lebih penting daripada kejayaan'. Kuota tu saya yang reka. Hahahaha Tapi bermakna :)

Comments

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.