Tipu diri sendiri.

As-salam.

Kadang-kadang, benda yang tidak diingini berlaku dalam daily life kita, kan? Rasa macam nak mencarut, tapi apa motif? Dosa lah motif dia. Rasa macam bedebah gila wa cakap lu knnn? Tapi itu lah lumrah hidup manusia marcapada. Perghhh bm siot aku ni. Padahal exam dpt A-, bukan A+. Paham, aku? 'paham, aku?' alahhmeans aku bagi nasihat kat diri aku lah. Apa laahh.

Jangang buat benda yang tak elok, jangan mencarut, jangan. Ikut ajaran saya. Tipu diri sendiri is the best way to get our life better. Speaking lahhh, alahhh english I dapat B+ je. Ecehh perlu ke + tu? Hahaha. Ya, tipu diri sendiri. Jangan panik, tapi tipu diri sendiri. Jangan marah, tapi tipu diri sendiri. Eh, don't worry! Tak berdosa tau =) Tipu diri sendiri ni dapat mengelakkan daripada kita melakukan perkara yang tak elok. Kan?

Paham tak? Ok macam ni lah. 'aku dahlah takde idea ni'. Hahaha. Ok macam ni ;

Aku pening lah sebab rumah tak kemas lagi. Ahh lantak lahh. Mak balik petang. Buat time mak nak balik nantilah. Enjoy! ......... Eh wait! Aku terbaca kat bloggahhh terkenal tu, dia kata 'tipu diri sendiri'. Macam mana nak tipu? Hmmm..
Setelah lama berpikior, aku cuba untuk menipu diriku dengan meanggap mak will go back home urgently sebab tengah berehat. So, aku dapat membersihkan rumah completely without makes mak membebel.

See? yeahhh, itu diri aku =) Syukur alhamdulillah, aku dh rajin buat kerja rumah. Tak macam dulu, pemalas yang amat. But since dapt berfikir dan taknak dengar mak bagi motivasi positif-tapi-perit, aku berusaha untuk membersihkan rumah di samping buat mak tenang dan dapat menambahkan pahala aku yang sikit ni.

Perghh ayat saya! Macam tak boleh blah-ayam je. Usual lah(biasa lah), budak baik. Memang fikiran tak keruan. Perghhh lagi sekali, 'keruan' dooooh! Doh? Buat kek nampak? Siapa tak faham, dasarlah tak belajar kh. Jadi di sini saya nak bagi tips lahh, tipu je diri sendiri. Tak makan diri pun..

Kata orang, aku pun sama pemalas. Ehh apa kena mengena? Hahahha as-salam.

Comments

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.