Penggemar Novel sementara

Siapa suka baca novwl? Aku pun tak terkecuali, tapi aku baca ikut mood. Bukan nampak novel, melutut dekat owner tu then cakap yang aku nak buku tu, aku takde duit... Fuhh sebak alam. Aku bukan kaki novel, aku cuma suka baca novel bergenre romantik komedi. Ececece jiwang seh kau. Lantokk, bila korang baca baru korang tahu betapa indahnya baca novel tu.

Novel paling tebal pertama yang aku baca kalau tak silap ; Skandal. Pehh jangan beli novel tu ya pada yang berumur 18tahun ke bawah kerana ada unsur-unsur seks. Cerita ini berkisahkan tentang 3orang kawan rapat yang bertemu di tempat temuduga untuk menjadi pramugari. Err yeker 3? Macam 4 je. Entah aku dah lupa. 2nd novel, novel ; Biar YM Berbicara. Novel ni coooooooomel sangat. Aku suka. 4rd novel ; Ungu Karmila. Haaaa buku ni extremely best even ada genre seram. Mati mati pasal apa? Haaa bacalah :) Novel ni kalau diadaptasikan sebagai filem, sure meletup. Best gila novel ni! Entahlah berapa novel aku dah baca, tapi aku rasa tak lebih 10 -.- Jangan kata aku memilih walaupun ia memang fakta bagi penge-search Google. Novel yang sekarang ni best, bagi aku ialah Lafazkan Kalimah Cintamu. 800++m/s if I'm not mistaken. Kawan aku yang mengesyorkan aku baca. Dia kata, "kalau kau tak nangis, kau memang hati batu,". Fuhh ia satu cabaran bagi aku. Novel ni ada banayak chapter tau. Eh, banyak. Salah taip, pepahamlah. Then apa lagi, aku minta nak pinjam dari member aku novel ni. Aku baca tak sampai seminggu. Walhal ada member aku baca lama. Certain je lah :P Huh, aku ingat lagi. Baru bab3, air mata dah meleleh. Belum chapter 43 lagi tau. Novel ni kalau korang baca, better korang sediakan tisu sekotak. Takpun, get ready je sapu tangan. Tak membazir pakai buang. Nanti perah je.
Novel latest yang aku baca ; Andai Itu Takdirnya. Haaa novel ni mula-mula member aku kata lawak. Aku pinjamlah. Ate dah muka surat 30+ pun aku dah meleleh. Esoknya pergi sekolah aku sergah member aku. Tanya, "Weh kau kata novel ni lawak?". Pehh marah siot. Member aku cakap aku salah faham. Itu novel lain. Ohh yeker, hehehe. Novel Doktor Cinta. Unfortunately aku tak sempat pinjam. Malas kot. Elehh malangnyaa ayat. Heh. Novel Aindai Itu Takdirnya pun best. Sedihlah juga. Ada ke patut suami dia rogol isteri sendiri? Ehh dikira rogol ke? Entah. Tapi apa-apa pun, novel-novel yang aku baca ni semuanya best :D

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Motifnya di sini, tiada. Alahh janganlah marah. Aku just nak luahkan isi hati aku. Hehehehe. Dalam novel romantik komedi ni, aku paling suka bila ada pasangan suami isteri. Ya Allah, sweet gila. Akupaling suka si isteri memanggil suami dia 'abang'. Eii geram aku. Comel. Aku cakap kat kawans aku, "nanti bila aku kahwin, aku nak panggil suami aku abang. Eii tak sabarnya!". Jangan kata aku gatal, tapi aku just excited nak panggil suami aku 'abang'. Mak aihhh, gatai merenyam nak ada laki, SPM pun tak bayar tol lagi. Ok foineeee. Nanti after SPM, aku nak cari laki teruih, ajak kahwin :P Gurau je, tapi statement pasal panggilan suami tu memang betul. Err tak salahkan? Hehehehe. Tulahh, lainkali jangan bagi aku baca novel. Kan dah berangan tahap unta ni. Naya satu badan.
Lagi satu, si suami ni romantik pun.. Ya Allah, punyalah grr romantik. Ayat dia, pehhhh! Menusuk tulang rusukku. Tulang tulang -.- kau pulak jadi mangsa keadaan. Tapi si suami ni, jiwang habis sehh. "Hanya sayang je yang abang ada. Abang dah tak ada siapa lagi kat dunia ni selain sayang. I love you somuch," , "Sayang jangan tinggalkan abang ya? Nanti abang tak ada kawan nak dengar cerita abang, bermanja dengan abang.." etc etc. Ok reader(s), jangan kata aku gatal. Adakah aku suka pada lelaki yang romantik? Ok jom gelak. H a h a h a. Dah diam. Walaubagaimanapun, aku suka novel bergenre romantik komedi. Kalau ada orang nak ngorat aku, bagi je novel romantik komedi. Confirm aku yang minta kahwin, bukan orang itu. Ok, hanya bergurau. Chill :P Aku free je, takde siapa yang minat aku. Jap, nak berdrama.... Ok dah.

Dulu aku ada rekemenkan en.A(penggemar kopi) baca novel Lafazkan Kalimah Cintamu. Dia kata insya-Allah nanti dia akan cari novel tu. Saya bersungguh-sungguh nak dia baca. Ecehhh. Ok en.A, kalau awak baca ni, harap awak beli novel itu ya. Best tau. Nak lagi best, minum kopi selalu. Jangan fokus kepada satu benda saja, mari relakskan minda dengan buat perkara yang dapat merehatkan minda. Kesian dia, asyik bekerja untukawak je. Bagilah dia nak jiwang sat :P

Ok ok, as-salam :D

Comments

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.