Form5 2012

Assalamualaikum. Hai. Sihat? Dah makan? Pergilah makan, nanti perut masuk angin. Caring tak? Well..

Rabu 4Januari 2012 was my first day to school and obviously I'mma senior :P well, as a prefect, of course kalut gila masa first day. Alhamdulillah, it 'walked' perfectly :) sikit je rosak, tapi tak menjadi perkara besar pun.

After the assembly habis, kawan-kawan pengawas dan saya masuk ke kelas 5Science lah. Fuhhh.. Tempat duduk best dah habis woh. Yang tinggal, tempat kosong kat depan, tepi tingkap. Fuhhhh~ meme ahh.. Err apa? Saya on je kalau duduk depan ni, tapi meja tu tak strategik lah. Nanti tulisan kat whiteboard tak nampak, silau kot. Tapi kat mana-mana pun boleh belajar kan? Tak menjadi masalah besar. Bila dah duduk depan ni, homework kenalah selalu siap kan? InsyaAllah boleh punya :)

Cikgu BM still the same, Cikgu Rahman. Guru kelas 5Sains juga. The best lah cikgu :D
Cikgu BI hmmmmmmm... Hahahha Miss Ratnawati :D dia speaking jeeeeee, insyaAllah boleh improve english saya :D
Cikgu Sejarah bertukar wajah dan orang :P cikgu Zainal Ariff. Mesti best dia ajar :D
Cikgu Matematik is Cikgu Arazma, she was my biology's teacher when I was in form4. Hehe :D
Agama pula, Ustazah Martini. Sadly ustazah kata nanti Ustaz yang bakal handle 5Science. Its okay :)
Reka Cipta is still the same ; Cikgu Mansur. Dia ngajar best tauuuu :D hehehe
Addmath ; Teacher Seetha. InsyaAllah saya boleh improve addmath saya :D
Fizik cikgu Syahida. Hehehe cikgu ni lembut tau, baik pula. Nasib ngam ngan kitaorang :D single lagiii :P
Biologi cikgu Hazilina. Err saya memang tak past nak ingat nama dia. Rozilina ke Hazilina, saya lupa tapi muka dia saya dah kenal :P hehehe
Kimia yang ajar kelas 5Sains kali ini, cikgu baru pindah masuk SMK DAS. Cikgu Anita. Nampak tegas, tapi mudah-mudahan saya tak lalai macam tahun lepas sebab cikgu Haton dulu selalu kena sakat ngan kitaorang. Gurau gitteww :P

Okay, macam tulah ceritanyaaaa. Setiap hari saya rasa dupdap bila nak belajar lesson baru. Excited ada, takut pun ada. Yelah, tahun ni SPM kott. Lagi berapa bulan je nak SPM yang menentukan masa hadapan saya ni. Tu pasal kena srtuggle habis. Ni online ni pun, rasa tak sedap hati. Takut je benda yang dah belajar bakal dilupakan. Ecehhh... Konon.

FB saya kann.. Hahaha saya dah deactivated lah. Takut leka dengan notifikasi yang tidak putus memberikan semangat saya nak online. So, the best wat is deactive je. Senang. Harap berkekalan sehingga SPM 2012 ucap selamat tinggal. InsyaAllah.

Hmmm~ bila dah f5 ni, kena jaga diri baik-baik. Tatasusila kena jaga, tak boleh nak bergosip sangat, tak boleh berprasangka buruk ngan orang, hormat keluarga, hormat guru, hormat rakan-rakan, hormat orang lain. Itu sudah semestinya sebagai insan. InsyaAllah...

There are too many tricks in life. If you don't want to be played, you must learn how to play it.

InsyaAllah..

Assalamualaikum..

Comments

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.