First step - Diary

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia berserta luar negara. Sihat tak? Semoga hari-hari anda berlalu dengan keredhaan-Nya. Jangan nak terharu sangat.

Lepas aku tengok wayang haritu, aku kakak1 kakak2 adik1 adik2 dan mak lepak Popular. Korang tahulah kan kat situ ada buku. Full of books. Novel, fiksyen, nature, bla.. bla.. blaa.. etc. Okay, kakak aku dia beli novel Fiksyen 302 by Ramlee Awang Mursyid. Jangan kata korang tak kenal penulis novel tu. Dia tu penulis novel thriller no.1 dalam Malaysia. Novel dia semua best best woh. 1st novel dia aku baca, Ungu Karmila. Fuhh best weh. Nanti kalau pergi mana-mana, korang belilah novel dia tau. Tak rugi. Jangan asyik beli novel cinta je. Fuhh aku pun terasa dengan statement tu. Kalau kakak aku tak beli, tak ada maknanya aku nak sedar kewujudan novel itu.

Novel tu pun aku tak baca lagi. Baru m/s 13, dah rasa macam kena tarik nak baca lagi. Tapi maaf ya, aku tak ada mood nak novel-ing buat masa sekarang ni. Aku lebih kerap main gitar, mengelamun, tusyen, watching tv, social-ing in virtual world, "make-a-wish", gitar, gitar, gitar dengan encikmimpi. Encikmimpi, suara encikmimpi boleh tahan. Ok jangan nak puji sangat.

Bla.. Bla.. Bla..

"Cepatlah, kat mana tempat buku nota best best?"
"S&G. Hishhh, jom ahh."

Aku ajak kakak aku sebab aku nak beli diari. Poyo terlebih kan? For the first time aku nak beli diari hak milik aku sendiri. Aku tak tahu apa motifnya. Mungkin sebab.. Entah aku tak tahu.

Novel aku tak comel mana. Ingat aku perempuan terlebih ke nak ber-bear-bear "saya chenta kamu" err pebenda semua ah. Aku beli simple. Kulit buku dia cover mangga and got quote. Err maaf, aku ingat nak share quote tu. Tapi aku lupa. Nak usha, malas pulak. Buku kat atas. Hehehe. Ohya, harga dia affordable for kulit yang lawa dan kandungannya aku tengok macam buat aku agak down sikit sebab helaiannya walaupun banyak, tapi depan untuk menulis, dan belakang dicetak kosong. Each page macam tu. Okay, aku kena redha. At least cantik. Harga dia valueable. So, kalau berminat, pergi lah beli. Jenama moof. Ada kat ipoh, KL, dsb aku tak tahuuuu T.T hehe

Persoalannya, aku tak update apa-apa lagi kat diari aku tu. I don't know how to start it. From the beginning of my life or terus masuk soal apa yang telah berlaku dengan aku semalam. Aku tak tahu. Maybe, aku kena buat biodata. Amacam, cute tak? Makanan kegemaran, kawan baik, mush. Fuhhh dramatik lah masa jadi budak primary school dulu. Sangat tak boleh lepas tol.

Aku tak tahu mana satu aku boleh cerita. Ada cerita aku kongsikan privately through my babyblog. So, macam tak diperlukan pula diary aku tu. Okay, insyaAllah aku akan cuba tambah dosa aku dalam diari tu.

Berkerut muka baca nampak? Chill lah. Tak nampak aku bergurau? Takkan nak ngata orang. Ye aku sedar aku nak SPM. Jaga tatasusila itu sedikit. Heh. Eh kenapa aku nak cerita pasal diari aku ni? Ahh lantaklah. Nanti nak update diari, kata..

"Dear diary, today, i've been wrote about 'you' at my babyblog. I know that we're still not become a close friend as my babyblog and I. But, I know someday we will become a really good friend sampai babyblog will envy with us. Mogok, my babyblog won't let me log in blog tu ke, idk. Babyblog I tu actually gedik gila. She's really kuat offence. I hope that you're not like babyblog as she did(maybe) 'that' thing to me. Who knows, babyblog will mogok at me while uou will keep missing and let other people read about me. Who knows..
So, harap dapat bekerjasama. Gua tuan lu, so lu kena respect gua. Nanti gua tak bagi nama manja baru tahu. Ambiklah lu dengan gelaran 'diary' tu.

Sekian"

Haa macamtu lah kot nanti aku nak update.

Ewahh sedap baca diari orang nampak? Nasib baik itu intro nak ngata 'someone'(dedicated to babyblog). Hope she didn't read it. Maaf atas kekasaran. Jap, nak gelak.

Aku rasa macam tu lah ceritanya. Either biar diari aku terkulai, or nanti aku update. Gedik kan aku? Biasalah, budak baru nak ada diari. Korang jangan nak ngata aku sangat, aku boleh balas balik kat diari aku tahu(sarkastik). Joking, tapi serious :P

Assalamualaikum.

Comments

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.