Roti Susu.

"Hmmm laparnya.. Nak makan apa ni.."

Aku memang lapar gila malam tadi. Aku pergi dapur, tak tahu nak makan apa. Nasi memang ada, tapi aku dah taknak makan nasi. Risiko tinggi(konon).

Aku ternampak roti atas peti ais. Ehemm, roti ni kalau makan kosong, bosan juga. Eh tiba-tiba aku teringat pada kawan baik ku sewaktu aku darjah2, Siti Nur Izzati. Aku ingat namanya sebab nama dia mengingatkan aku kepada Siti Nur Haliza(sangat tak ada kena mengena).

Waktu rehat, dia bawa bekal roti. Aku tengok je apa inti dia, tapi aku tak berminat nak rasa dia punya bekal sebab aku tengah makan sandwich yang aku sudah beli di kantin waktu itu.

"Kamu nak rasa tak roti ni?"
"Apa intinya?"
"Susu.."
"Err.. Taknaklah.."

Pelik sungguh selera kawan aku ni. Susu mentah yang dibancuh tu, bukan susu pekat or cair or sewaktu dengannya. Tapi, susu yang boleh digelar sebagai serbuk.

Aku dah rasa mual bila tengok dia makan(jahat sangat).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Sedap ke ek makan ngan susu ni? Hmmm"

Monologku berkecai apabila aku tiba-tiba teringin nak rasa roti susu tu. Aku pergi ambil susu, letak atas roti. Rasanya...

"Sedapnya! Hehehe"

Tak sangka aku sedap pula rasa roti ini. Fuhhh sedap..

Jangan kata aku ni macam tak betul sebab aku penggemar susu(nowadays). Dulu tak berapa sangat, tapi sekarang ni susu Dutch Lady tu pun aku boleh minum. Aku sekarang ni minum susu tak letak gula, makan dengan oat. Fuhh..

Pagi tadi pun aku buat susu kosong, cicah dengan roti. Rasa lah weh, aku akan pastikan korang tak akan rasa rugi(aku tak jamin). Tadi aku makan roti susu tu pun, kakak1 and kakak2 aku kata aku ni gila, tak sedap. Huh diaorang apa tahu, tahu minum susu je. Tak reti makan susu :P

______________________________________________________________________________________________________

Izzati, hehe sorry lah sebab aku salah faham tentang rasa roti susu tu. Aku baru semalam berhajat nak rasa, tak sangka pula resultnya macam tu. Thank you sebab tambah penyeri makanan ku :P

Lama tak contact kau kan, Zati. Kau kena pindah Sarawak. Kita jumpa balik masa darjah 5. You're still the same.Rambut pendek :P cute.

Zati, aku doakan kau sentiasa sihat. Dulu kau ada penyakit apa ek sampai kau tak ada selera nak makan time rehat. Lepastu kau sawan, sampai pakcik Asmawi angkat kau, bawa pergi klinik berdekatan. Aku terkesima gila time tu. Aku doakan kau sentiasa sihat. Aku sentiasa ingatkan kau tau! (as I wish that you'll remember me, dear).

I miss you a lot, bestfriend :')

Comments

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.