Soal hati siapa yang nak dengar?

As-salam.

Bila kita dilanda masalah, mesti kita perlukan pendengar yang sudi mendengar cerita kita. Tak kisahlah kalau cerita tu happy ke, sedih ke, marah ke, pahit ke, mesti semua macam nak dikongsi bersama. Kalau boleh, nak aja printscreen hati ni tunjuk kat kawan. Biar diorang tahu perasaan kita. Kan best?

Tapi, tak semua benda yang boleh kita luahkan. Excuse me, boleh tukar 'kita' kepada 'aku'? ok, thank you.
Tak semua benda yang aku boleh luahkan kat korang. Adakalanya aku happy, aku terover cerit kat kawan. Tengok cara diorang pun, ada yang excited, ada yang "ohh ykeker? ohh", ada yang terus tukar topik, ada yang bla bla bla. Agak-agak apa perasaan aku? ~awkward~ hahahahah. But i seriously, tak banyak benda aku cerita kat korang. Banyak gembira dari sedih. Aku jarang cerita benda yang sedih pada orang neither close friends nor siblings. Aku tak luahkan sebab aku takut dipandang serong, korang mesti rasa macam "eh tipu je dia ni.. Padahal happy je,". Aku dah boleh agak sebab aku pernah luahkan kat someone. Then dia hit macam tu, terus aku stop cerita.

Sometimes, pandangan orang lain aku tak boleh terima. Aku cuma nak kongsi cerita, tapi hati aku kata "tak payahlah. Nanti diorang mesti bla.. bla.. bla.." . Aku nak luah kat babyblog, takut classmates baca. Nak cerita, lagilah malu. So apa yang aku buat? Aku pendam je. Selagi tak menyusahkan orang, selagi tu aku pendam. Kalau aku dah jumpa pendengar yang betul-betul setia dengan aku PLUS aku dah ready, baru aku betul-betul luahkan. InsyaAllah. Aku pun macam tak kenal dengan diri aku. Aku ada lah termenitik sikit sebab masalah aku ni. Its not 'masalah' actually tapi hati aku yang rasa. Pedihnya macam mana, mata aku ni ikutkan hati. Aku ni mudah tersentuh tapi ego memang didahulukan. Ayat sangat tak boleh masuk tol betul.

Aku nak orang happy tengok aku and aku nak happy tengok orang. Hahahha. Untuk kawan-kawan, kalau ada masalah ; aku ni memang diwujudkan untuk dengar luahan hati korang. Sepanjang masa. Unless kalau aku takde kredit lah. Dan aku harap, korang jangan pendam masalah korang. Nanti parah, korang ta se-happy sepertimana korang happy sebelum ni. Aku ni kalau mendengar cerita, tak kira sedih marah happy. Aku on je okay? Sayang kawan saya :P geli tak? Tu lah, geli betul.

Lainlah aku. Aku still boleh simpan lagi dalam hati ni. Setakat ni memang aku perlukan 'bahu pendegar', tapi hati aku kata jangan lagi. Okay, aku sabar. Mungkin aku luahkan 'intro' kat sini je, kira okay lah kan? ^^

Geli jugak aku bila baca balik, dah lah menyampah kite. Byee kamu. Tata. As-salam :)

Comments

Popular posts from this blog

3rd Intake ke IPTA(prosedur)

Get To Know About Me #1

Mari Belajar Ruku'.